کد خبر 125343
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
پیشنهاد ادغام هوندا و نیسان

منابع آگاه از تلاش دولت ژاپن برای ادغام خودروسازی نیسان و هوندا خبر دادند.

به گزارش پرشین خودرو، منابع آگاه به پایگاه خبری فایننشیال تایمز اطلاع داده اند که دولت ژاپن از بیم فروپاشی اتحاد خودروسازی های نیسان- رنو- میتسوبیشی در تلاش است که مقدمات ادغام نیسان با دیگر غول خودرویی این کشور یعنی هوندا موتورز را فراهم کند.


به گفته این منابع، از اواخر سال گذشته میلادی مقامات ژاپنی زمینه های قانونی برای این کار را بررسی کرده اند چرا که نگران اند روابط نیسان با خودروساز فرانسوی رنو دچار آسیب شود. اخیرا محاکمه کارلوس گوسن- مدیر فرانسوی اسبق نیسان باعث جنجال های زیادی شده بود. مشاوران شینزو آبه- نخست وزیر ژاپن نگران اند با توجه به دلخوری اخیر فرانسوی ها، اتحاد دو طرف به هم بخورد و این مساله به نیسان آسیب زیادی بزند.


از سوی دیگر اما این تلاش ها فعلا شکست خورده است چرا که هم نیسان و هم هوندا مجبور شده اند به خاطر شیوع کرونا توجه خود را روی مسائل مهم تری متمرکز کنند. از سوی دیگر با توجه به طراحی های به کار رفته در ساخت قطعات و موتورهای هوندا، به نظر نمی رسد محصولات این شرکت چندان برای استفاده بر روی محصولات نیسان مناسب باشند و این می تواند در تولید انبوه محصولات مشکل ساز شود. دو برند هم چنین دارای مدل تجاری بسیار متفاوتی از هم هستند و در حالی که تمرکز اصلی نیسان روی محصولات سواری است، بیشتر فروش هوندا را موتورسیکلت، تجهیزات نیروگاهی و ماشین آلات سنگین تشکیل می دهند.

در سال های اخیر شمار زیادی از خودروسازان با هدف افزایش سودآوری شروع به ادغام با یکدیگر کرده اند. اخیرا گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه با فیات کرایسلر ادغام شد تا بدین ترتیب چهارمین خودروساز بزرگ جهان متولد شود. محصولات این برند جدید با نام اتلانیس عرضه خواهند شد. فورد و فولکس واگن نیز در حال مذاکره با یکدیگر برای ادغام و عرضه محصولات جدید خودرویی هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 125343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha