کد خبر 125741
۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق آزاد افزایش یافت

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: جزیره کیش و ارس میان دیگر مناطق آزاد کشور بیشترین رشد سرمایه گذاری در بخش های عمرانی، زیر بنایی و اقتصادی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش پرشین خودرو، مرتضی بانک شامگاه سه‌شنبه در بازدید از کارخانه زمهریر و مبلمان سازی شرکت سام چوب کیش، مجتمع های مسکونی پرشین۲ و خانه و هتل پانوراما، مناطق آزاد کیش و ارس را به عنوان مناطق پیشرو در توسعه و پیشرفت پروژه های عمرانی با افزایش حجم سرمایه گذاری بر شمرد و گفت: در آینده نزدیک مجموعه پروژه های مناطق آزاد توسط رییس جمهور افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید که بالغ بر ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در آنها سرمایه گذاری شده است.

بانک در ادامه تصریح کرد: این پروژه ها مجموعه هایی از بخش های تولیدی، هتل، مخازن ذخایر نفت و فرآورده های نفتی، اسکله ها، پروژه نیروگاهی و طرح های کشاورزی هستند که بیستم شهریور توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری خواهند رسید.

وی در خصوص میزان حجم سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور به ویژه در جزیره کیش گفت: خوشبختانه مناطق آزاد در سال گذشته بیش از ۶۰ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش حجم سرمایه گذاری را داشته است که در این میان بیشترین حجم سرمایه گذاری در مناطق آزاد کیش و ارس بود.

مشاور رئیس‌جمهور با بیان این که در حوزه اشتغال با اجرای ۴ برنامه در قالب اقتصاد مقاومتی موفق عمل کردیم اظهار داشت: علی‌رغم محدودیت های ناشی از تحریم ها توانستیم برنامه های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم و حجم سرمایه گذاری را در این مناطق افزایش دهیم.

 

مناطق آزاد


دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا به خصوص در اسفند سال گذشته و نوروز امسال با کاهش گردشگری مواجه شدیم که با اهتمام به رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم با موفقیت از این بحران نیز عبور کنیم و شاهد رشد و شکوفایی صنعت گردشگری باشیم.

بانک خاطر نشان کرد: از خرداد سال جاری نسبت به سال گذشته در مقایسه ماه به ماه یک درصد نسبت به سال گذاشته شاهد افزایش گردشگر در این منطقه هستیم و همچنین جریان سرمایه گذاری در مناطق آزاد رضایت بخش بوده است.

وی گفت: علیرغم تحریم های ظالمانه دشمنان، همچنان فعالان اقتصادی علاقمند به سرمایه گذاری در بازار داخلی و صادرات هستند و امسال نیز شاهد این روند سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور خواهیم بود.

شایان ذکر است مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد دیروز وارد جزیره کیش شد و از پروژه‌های عمرانی این جزیره بازدید کرد.

منبع: ایرنا
 

کد خبر 125741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha