کد خبر 125780
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
چطور بیمه ثالث خودرو را آنلاین بخریم؟

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث یکی از آرزوهای فعالان صنعت بیمه و بیمه گذاران در سالهای گذشته بوده است.

به گزارش پرشین خودرو، جایی که برای خرید این بیمه نامه که اتفاقاً اجباری هم هست، همیشه می بایست با صرف هزینه و وقت انجام می پذیرفت. همچنین باز بودن دفاتر نمایندگی بیمه در ساعت های اداری هم مزید بر علت می شد که در برخی موارد بیمه گذاران نتوانند بیمه ثالث خود را به موقع تمدید کنند و با استرس و دلهره به مسافرت می رفتند. همچنین اگر شخصی در جاده توسط پلیس متوقف می شد و فاقد بیمه ثالث بود، خودرو را پلیس به پارکینگ منتقل می کرد.

اما شیوع کرونا در این زمینه باعث خیر شد. با لزوم کاهش رفت و آمد های شهری، مشخص شد که می شود بیمه نامه شخص ثالث را هم به صورت آنلاین صادر کرد و بیمه گذار خودش بتواند با مراجعه به وب سایت نمایندگی بیمه، اقدام به خرید بیمه نامه برای اتومبیل خود کند. بنابراین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تمام شرکت های بیمه ابلاغ کرد که موظف هستند زیرساخت لازم را برای خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث برای مشتریان خود فراهم آورند.

همچنین دیگر نسخه فیزیکی این بیمه نامه حذف شد و دیگر چیزی به نام کارت بیمه نامه ثالث یا کوپن بیمه خودرو وجود خارجی ندارد. بنابراین همین که بیمه نامه دارای کد یکتا از بیمه مرکزی باشد، این کد قابل استعلام در سامانه سنهاب بوده و بنابراین بیمه نامه معتبر است.

با توضیحاتی که داده شد، شما دیگر نیاز نیست برای تمدید بیمه خودرو به صورت حضوری به نمایندگی ها یا شعب بیمه در شهر خود مراجعه کنید. همچنین مراجعه در ساعت های اداری هم نیاز نیست. فقط کافی است قبل از اتمام بیمه نامه قبلی خود، با مراجعه به وب سایت نمایندگی بیمه سامان، بیمه نامه خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و به صورت آنلاین هم نسخه الکترونیکی بیمه نامه را دریافت کنید.

همچنین یکی از مهمترین مسائل در بیمه های شخص ثالث این است که تخفیفات بیمه نامه های قبلی به بیمه جدید هم منتقل شود.

خبر خوب این است که با خرید بیمه شخص ثالث سامان از طریق وب سایت، تخفیفات هم منتقل شده و شما می توانید از مزیت دریافت خسارت با کیفیت مناسب از شرکت بیمه سامان و همچنین تمدید بیمه موقع بیمه نامه در سالهای بعد بهره مند شوید.

در حال حاضر برای خرید بیمه نامه به صورت اینترنتی، نیاز هست که تصویر پشت و رو از کارت مشخصات خودرو بعلاوه تصویر بیمه نامه قبلی را در سیستم بارگذاری کنید. بنابراین لازم است که این مدارک را به همراه داشته باشید.

همچنین خرید بیمه نامه در تمام ساعت های شبانه روز امکان پذیر است و به زمان و مکان حضور شما وابسته نیست.

اما در نظر داشته باشید که بیمه خودرو ای که خریداری نموده اید، از ساعت 24 همان روز معتبر خواهد شد. و اگر بیمه نامه قبلی شما به اتمام رسیده، حتماً در همان روز از آن خودرو استفاده نکنید.
 

کد خبر 125780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن هوشیاری ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    1 0
    والا الان که این تخفیفات معلوم نیست که چطور منتقل میشه، یه کم خرید اینترنتی این بیمه ها سخت شده. من خودم رفتم که اینترنتی بخرم آخر هم نفهمیدم چرا انقدر قیمت ها با هم تفاوت داشت. بازم رفتم از نمایندگی بیمه خرید کردم. البته ظاهراً این مشکل عدم امکان انتقال تخفیف بیمه تازه ایجاد شده.
  • هادی نیک ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    حالا که بیمه شخص ثالث هم اینترنتی شده یه مشکل جدید به وجود اومده اونم اینه که قیمت ها متفاوته و نمیدونی چرا؟ هر کی یه قیمت میده و واقعاً نمیدونی که اونی که ارزون تره چه خدماتی میده که کمتر پول میگیره و اونی که گرون تره چه خدماتی میده که بیشتر پول میگیره. در نهایت هم آدم با ترس و لرز مجبوره یکی رو انتخاب کنه. که باز هم مشخص نیست که اگه خدای نکرده تصادفی چیزی پیش بیاد اینا درست خدمات میدن یا نه