تولید خودرو 25 درصد افزایش یافته است

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر روزانه 3600 دستگاه خودرو تولید و روانه بازار می شود و آمار تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش پرشین خودرو، جعفر سرقینی افزود: عمده دلیل افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد جنبه روانی و اشتیاق مردم برای تبدیل کردن سرمایه‌های نقدی خود به کالاهای بادوام از جمله خودرو است.


وی ادامه داد: دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا به صورت تجمعی روزانه سه هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو تولید می‌کنند و تحویل خودرو به مشتریان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش 3 درصدی داشته و این دو شرکت با ۳۴۲ هزار دستگاه تحویل خودرو اعم از تعهدات معوق و جاری از ابتدای سال ۹۹، این عدد رشد را ثبت کرده اند.


سرقینی اضافه کرد: تعهدات خودروسازان در گذشته تا ۳۰۰، ۴۰۰ هزاردستگاه خودرو بوده در حالی که امروز این تعهدات به عنوان نمونه در شرکت ایران خودرو به کمتر از ۴۰ هزار دستگاه رسیده است.

 

جعفر سرقینی



سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این آمار و ارقام نشان می‌دهد که تولید خودرو مشکلی ندارد و مطمئن هستم با تداوم این روند، همه تقاضاها را پاسخ خواهیم داد.

سرقینی گفت: برای اینکه مردم به خودروی مورد نیاز شان برسند دستور داده شده سیستم ثبت نام مداوم تر و با برنامه انجام شود و اگر در حال حاضر در ماه 2 مرتبه عرضه خودرو داریم، این عرضه به ۳ مورد افزایش یابد تا مردم امکان ثبت‌نام بیشتری داشته باشند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن وتجارت افزود: تفاوت قیمت درب کارخانه با قیمت بازار آزاد خودرو درست نیست و نباید به این میزان باشد.

سرقینی ادامه داد: نباید فراموش کرد که ۲۰ تا ۳۰ هزار تعهد خودرو در حال حاضر، تعهد جاری به شمار می آید و تعهدات امروز در یک نرم مناسبی قرار دارد.

وی اضافه کرد: در صنعت خودرو دو نوع تولید شامل خودرو تجاری که مستقیم از خط تولید وارد بازار می‌شود و تولید مکانیکی است که برای تکمیل قطعه در کف پارکینگ نگهداری می‌شود و به مجرد تکمیل تجاری سازی شده و به بازار عرضه می شود؛ خوشبختانه در این خصوص روند خوبی وجود دارد و تجاری سازی خودروها به شکل خوبی در حال انجام است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان تاکید کرد: اطمینان دارم با افزایش تعداد موارد ثبت‌نام‌، قیمت‌ خودرو روند نزولی می‌یابد و تعدیل خواهد شد.

کد خبر 125985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha