مجلس در معرفی گزینه پیشنهادی وزارت صمت دخالت نمی کند

وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل جایگاه استراتژیک در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی و صنعتی به سکان‌داری نیاز دارد که به درستی به حوزه های مختلف و مرتبط با این وزارتخانه از جمله صنعت، تولید، بازرگانی، زنجیره تامین و تنظیم بازار آشنا باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: به طور حتم وزیر پیشنهادی وزارت صمت باید از کارنامه و خروجی موفق و درخشانی در حوزه صنعت و معدن و تجارت برخوردار باشد و ضمن آشنایی با وزارت صمت و ماموریت های کاری این وزاتخانه، استراتژی و برنامه ریزی مشخصی را برای پیشبرد اهداف ارائه کند.

 

عباسپور


روح الله عباسپور همچنین وجود تحصیلات، تجارب و سوابق مرتبط مدیریتی را در رای اعتماد به گزینه پیشنهادی وزارت صمت موثر عنوان کرد و افزود: فردی که برای وزارت صمت معرفی می شود باید ضمن اجرای سیاست های دولت، تعامل خوبی را با مجلس داشته باشد.

وی تعهد و روحیه انقلابی و جهادی را جز نکات بازر برای انتخاب گزینه پیشنهادی وزارت صمت دانست و اظهار داشت : با وجود چنین ویژگی در وزیر پیشنهادی برای وزارت صمت انتظار می رود در سال جهش تولید و در فرصت کوتاهی که از عمر سیاسی دولت دوازدهم باقی مانده است تحول و دگرگونی مهمی در این وزارت خانه ایجاد شود.

عباسپور همچنین با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی باید اشراف کامل به نواقص و مشکلات این وزارتخانه داشته باشد، تصریح کرد: فردی که برای وزارت صمت معرفی می شود باید با ترسیم افقی روشن از آینده صنعت، معدن و تجارت در کشور، زمینه ساز رشد صنایع مهم و استراتژیک در کشور را فراهم کرده و به منظور رفع موانع آنها گام های موثری را بردارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه با توجه به مشکل نقدینگی در بیشتر صنایع کشور، خاطر نشان کرد: امروز به رغم وجود نقدینگی در کشور متاسفانه 60 درصد صنایع به خصوص در حوزه صنایع کوچک و متوسط با مشکلات نقدینگی و رکود مواجه هستند که انتظار می رود گزینه پیشنهادی وزارت صمت توان رفع موانع و مشکلات مالی در این بخش را داشته و نسبت به اصلاح سود تسهیلات بانکی و رفع چالش های ارزی صنایع و مواد اولیه وارداتی آنها گام های جدی تری بردارد.

عباسپور در پایان با اشاره به برخی گزینه های مطرح برای وزارت صمت گفت: مجلس در معرفی گزینه پیشنهادی دولت به مجلس به هیچ عنوان دخیل نیست اما می تواند در زمان انتخاب وزیر و رای اعتماد نقش مهمی را ایفا کند.

 

محسن صالحی نیا

براساس این گزارش، این روزها ذکر ویژگی های وزیر پیشنهادی وزارت صمت در حالی از سوی برخی کارشناسان و نمایندگان ملت به عنوان اساس انتخاب و رای اعتماد برای سکانداری وزارتخانه عریض و طویل وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح می شود که صنعت کشور با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند و به طور قطع یک نفر از جنس صنعت می تواند کمک شایانی به این وزارتخانه نماید.

در صورتی که بخواهیم نامی را در این زمینه معرفی کنیم چه کسی بهتر از مهندس محسن صالحی نیا که مردی از جنس صنعت است و نیمی از زندگی حرفه ای خود را در بخش صنعت و وزارتخانه صنعت گذرانده است سوابق خوبی را در وزارتخانه بخش های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت در کارنامه خود دارد.

امروز بدون شک وزارت صمت نیازمند یک فرمانده مقتدر است و چه کسی بهتر از مهندس صالحی نیا که فرد شناخته شده ای در بین صنعتگران است کسی که چهارچوب وزارت صنعت را بدرستی می شناسد و سال هاست که در این وزارتخانه کسب تجربه کرده است.
 

کد خبر 126369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha