ادغام فیات و پژو در انتظار تایید اتحادیه اروپا

فیات کرایسلر و پژو سیتروئن خود را برای تأیید اتحادیه اروپا آماده کرده اند و با ادغام آنها، استلانتیس 38 میلیارد دلاری شکل خواهد گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، با شکل گرفتن استلانتیس، در رتبه بندی خودروسازان دنیا هم یک جابه جایی صورت می گیرد و استلانتیس به مقام چهارم می رسد این در حالی است که صنعت خودروی جهانی با دو پدیده ی گزار از خودروهای بنزینی به برقی و شیوع ویروس کرونا مواجهند.


چراغ سبز کمیسیون اروپایی به خلق استلانتیس رسمیت می بخشد و گروه جدید خودروسازی به وجود می آید که در آن سودهای سرشار حاصل از فروش وانت رام و بلندقامت جیپ به آمریکایی ها به هزینه های سرسام آور توسعه خودروهای با آلایندگی صفر و فروش آن در بازارهای اروپا و چین کمک خواهد کرد.


این ادغام که سال گذشته خبر آن منتشر شد، برندهایی مثل فیات، جیپ، داج، رام، مازراتی را با برندهای پژو، اُپل، سیتروئن و دی اس را زیر یک چتر جمع خواهد کرد. ضمن آن که سالانه 5 میلیارد یورو بدون بسته شدن کارخانه صرفه جویی خواهد شد.

در حال حاضر هم کمیسیون اروپایی و هم خودروسازان فیات کرایسلر از اعلام نظر خودداری می کنند تا تأیید نهایی شود.

بعد از آن که رویترز خبر آمادگی برای تأیید کمیسیون را منتشر کرد، زیان سهام پ س آ PSA و اف سی ای FCA رو کاهش گذاشت، طوری که پژو سیتروئن با 2 درصد رشد به 16.83 یورو و فیات کرایسلر با 1.9 درصد افزایش به 11.31 یورو رسید.

برای آن که دغدغه های ضد انحصار کمیسیون اروپایی کاهش پیدا کند، پژو سیتروئن شرایط تقویت تویوتا موتور به عنوان رقیب را بهتر خواهد کرد (شرکت فرانسوی پژوسیتروئن با تویوتا برای تولید ون در اروپا سرمایه گذاری مشترک دارند) طوری که تولید این ون ها افزایش خواهد یافت و قیمت آن نزدیک به هزینه های تولید به دست مردم خواهد رسید.

با این ادغام، نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش هر دو طرف به برندهای یکدیگر خدمات رسانی خواهند کرد.

این ادغام از فصل اول سال 2021 به ثمر می نشیند.

40 درصد از صرفه جویی حاصل از این ادغام در اثر کاهش هزینه های تولید، 40 درصد از فروش و 20 درصد در سایر بخش ها مثل بازاریابی، آی تی و لجستیک محقق خواهد شد.

منبع: سایپا

کد خبر 127492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha