حجم زیادی از تایرها روانه انبارها شده است! / سامانه وزارت صمت مشکل اصلی خریداران تایر در بازار

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن تهران گفت: در حال حاضر کمبودی در بازار لاستیک خودروهای سبک و سنگین وجود ندارد اما همچنان مشکل اصلی مصرف کنندگان عدم دسترسی به سامانه جامع تجارت است که موجب شده تا حجم زیادی از تولیدات کارخانجات در انبارها دپو شود.

داوود سعادتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه مشکلات ثبت نام در سامانه جامع تجارت برای خرید لاستیک، مردم را سردرگم کرده است.


وی با تاکید بر شرایط بازار و مشکلات سامانه جامع تجارت تصریح کرد : با وجود اینکه کمبودی در بازار تایرهای سبک و سنگین وجود ندارد و بازار اشباع است اما کماکان دغدغه و مانع اصلی مصرف کنندگان عدم دسترسی به سامانه جامع تجارت است .


بازار تایر اشباع شد

به گفته سعادتی نژاد، براساس تصویب ستاد تنظیم بازار تمام متقاضیان خرید لاستیک سبک، سنگین، خودروهای صنعتی و کشاورزی باید در این سامانه ثبت نام کنند، اما بیشتر خریداران برای ثبت نام در این سامانه مشکل دارند و هم اکنون بیشتر لاستیک تولیدکنندگان در انبارها دپو شده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل عدم دسترسی به سامانه بسیاری از تایرها راهی انبارها می شود و این مساله موجب افزایش قیمت برخی انواع تایر در بازار شده است .
 

تایر

 


تثبیت قیمت لاستیک با واردات و رقابت پذیری در بازار

سعادتی نژاد با اشاره به اینکه آنلاین بودن سامانه جماع تجارت نیازمند مدیریت و زیرساخت های مناسبی است، گفت: در صورت رفع مشکلات زیرساختی سامانه و مدیریت و به روز امدی سایت ، وضعیت فروش لاستیک در تهران و شهرستان ها بسیار بهتر خواهد شد.

وی معتقد است دولت پیش از تغییر نحوه توزیع لاستیک و الزام به ثبت نام در سامانه باید مشکلات سامانه جامع تجارت را برطرف می کرد تا تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دچار مشکل نشوند.

این مقام صنفی در اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن با توجه به الزام تولیدکنندگان تایر به ثبت نام در سامانه جامع تجارت گفت : طبعا با مشکلات موجود سامانه فروش این شرکتها کاسته می شود بنابراین باید ایرادات سامانه برطرف شود تا کالا به صورت آسان‌تر در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد.

سعادتی نژاد همچنین به واردات لاستیک های خارجی اشاره و خاطر نشان کرد : پیش از این لاستیک خارجی با ارز دولتی وارد می شد، اما با توجه به اینکه هم اکنون لاستیک های خارجی با ارز نیمایی و آزاد وارد می شوند، بنابراین قیمت آن در بازار افزایش یافته است.

به گفته وی با رفع مشکل واردات و نظارت بیشتر ، رقابت در بازار تایر بیشتر خواهد شد در حالی که امروز به دلیل نبود شرایط برای واردات و مشکلات عرضه و نبود رقابت در بازار ، قیمت برخی از انواع تایرها افزایش یافته است.

خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 127717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha