خروج نمایندگان مجلس از تهران ممنوع شد

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ممنوعیت خروج دوهفته‌ای نمایندگان از تهران خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، علیرضا سلیمی، درباره نحوه برگزاری جلسات مجلس باتوجه به اعمال محدودیت‌ها گفت: مجلس شورای اسلامی طی دو هفته جاری جلسه علنی دارد اما تغییراتی در نحوه برگزاری جلسات اعمال کرده است؛ از همین روز قرار در این دو هفته جلسات در ساعت ۷.۳۰ دقیقه آغاز و در ساعت ۱۱.۳۰ پایان یابد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که جلسات علنی در روزهای یکشنبه و چهارشنبه برگزار می شود، عنوان کرد: کمیسیون های تخصصی نیز در روزهای دوشنبه و سه شنبه در این دوران جلسات خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می کنند که در این مدت صرفا یک میهمان باید در جلسات کمیسیون های مجلس حضور یابد.

وی ادامه داد: بر طبق تصمیمات گرفته شده ۱۶۷ نفر از نمایندگان با فاصله دو متر از یکدیگر در صحن علنی حضور پیدا می‌کنند و مابقی نمایندگان هم در تالار مشروطه یعنی مجلس قدیم حضور می‌یابند و در صورت لزوم برخی از آنان در محل کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون تلفیق حاضر می شوند. بر این اساس نمایندگان در چند نقطه مجلس تقسیم می شوند تا در صحن علنی مجلس متمرکز نشوند و پروتکل های بهداشتی به صورت کامل رعایت شود.

 

سلیمی



سلیمی خاطر نشان کرد:جهت بررسی طرح ها و لوایح در صحن علنی مجلس هم صرفا معاون پارلمانی رئیس جمهور و یک کارشناس می توانند حضور یابند تا از تراکم جمعیت خودداری شود.

وی تاکید کرد: نمایندگان در این دو هفته نباید از تهران خارج شوند و بر این اساس نباید به حوزه های انتخابیه خود بروند و توصیه می شود در جلسات بیرون از مجلس در این دو هفته حضور نداشته باشند و پس از حضور در جلسات مجلس بلافاصله به منزل بروند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره این که آیا جلسات در صورت نیاز به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار می‌شود یا خیر، گفت: در این دو هفته به صورت مجازی برگزار نمی شود بلکه همه نمایندگان در مجلس حضور می یابند اما در چند نقطه حاضر می شوند تا تراکم جمعیت وجود نداشته باشد. سالن غذاخوری و پذیرایی مجلس در این دو هفته تعطیل می شود،همچنین با تشخیص مدیران کل یک سوم کارکنان مجلس می توانند در این دو هفته در محل کار خود حضور یابند و کسانی هم که دارای بیماری زمینه ای هستند می توانند وظایف خود را به صورت دورکاری انجام دهند.

کد خبر 128300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha