توجه ویژه به مراکز تحقیق و توسعه برای افزایش سطح داخلی سازی

خودرو تبدیل به کالایی سرمایه‌ای شده است و مدیران خودروسازی‌ها با اشاعه این تفکر اهمیتی به کیفیت نمی دهند و سعی در تولید چهار چرخ‌هایی می‌کنند که سریع‌تر به فروش برسد؛ دلیل این ماجرا نداشتن عرق ملی است.

به گزارش پرشین خودرو، این سخنان یکی از کارشناسان صنعت خودرو می باشد که با انتقاد از افزایش تولید خودرو و اهمیت ندادن به مباحث کیفی از سوی قطعه سازان ایراد کرده است.

قطعه سازان بر اساس استانداردهای خودروسازان داخلی در شرایط فعلی تولید می کنند که بر اساس شناسنامه برای قطعه سازان، شرایط و تولید قطعه و مواد اولیه مشخص شده است. هر چند در سال های گذشته میزان نارضایتی از بی کیفیتی قطعات خودرو اندک بوده ولی برای به روز بودن قطعات، قطعه سازان و صنعتگران ما با وجود تحریم های سنگین خارجی و داخلی به سمت تکنولوژی های روز حرکت نموده اند تا در کنار افزایش تولید، کیفیت خودروهای تولیدی نیز افزایش یابد که در همین راستا قطعه سازان توانسته اند موفق به صادارت قطعات خودرو به کشورهای همسایه و حتی روسیه شوند.

بومی سازی بسیاری از قطعات استراتژیک که روزی فقط رویایی دست نیافتنی شده بود، امروز با همت قطعه سازان داخلی و با کمک جوانان خلاق و توانمند در شرکت های قطعه سازی محقق شده است تا با وجود مشکلات فراوان و کاستی های موجود در واحدهای تولیدی، اشتغالزایی برای هزاران نفر در سال فراهم شود.

 



افزایش تولید قطعات خودرو و افزایش سطح داخلی سازی در کنار حفظ و ارتقای کیفیت قطعات همواره یکی از دغدغه های تولیدکنندگان می باشد که توجه به مراکز تحقیق و توسعه قطعات خودرو یکی از مباحث پیشنهادی انجمن قطعه سازان همگن استان تهران به خودروسازان بوده است که در همین راستا راه اندازی مرکز تحقیق و نوآوری قطعات خودرو از سوی شرکت صنایع تولیدی کروز عمل به این اصل مهم می باشد.

در پایان خاطر نشان می کند قطعه سازان با وجود مشکلات عدیده ی داخلی و همچنین تحریم ها با همدلی و همراهی همیشگی با خودروسازان نه تنها توانسته اند سطح کیفی قطعات را افزایش دهند بلکه با تامین به موقع قطعات مورد نیاز خودروسازان، سبب افزایش سرعت تحویل خودرو به مشتریان و انجام به موقع تعهدات خودروسازان شده اند.

کد خبر 128938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha