تامین مواد اولیه خودروسازی در دستور کار صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:جلساتی برای تولید مواد اولیه صنعت خودروسازی برگزار و تفاهم نامه‌هایی امضا شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره درباره طرح‌های 30 گانه این شرکت برای توسعه صنعت پتروشیمی گفت: طرح‌های در صنعت پتروشیمی برای تولید کود‌های شیمیایی کشاورزی از جمله اوره و آمونیاک در دست اجرا است زیرا در انواع کودهای شیمیایی با کمبود مواجه هستیم.طرح ایجاد تنوع در سبد کود‌های شیمیایی تا پایان سال 1404 اجرایی می‌شوند.

محمدی درباره نقش صنعت پتروشیمی در تامین نیاز خودروسازان بیان کرد: جلسات متعددی با شرکت ایدرو و مدیران صنایع خودروسازی برگزار کردیم؛ تنوعی که این صنایع از پتروشیمی انتظار دارند بسیار بالا است و در این رابطه، تفاهم نامه‌هایی را هم امضا کردیم.

 

قطعه سازی



وی ادامه داد: بخشی از انتظارات از جانب ما قابل تامین است که حتما انجام خواهد شد؛ تولید بخشی از مواد اولیه نیز متاسفانه با شرایط فعلی صنعت پتروشیمی امکان پذیر نیست که تولید آن‌ها را باید به سال‌های آینده موکول کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت:تولید بخشی از مواد اولیه نیز به دلیل تقاضای پایین، اقتصادی نیست به عنوان مثال تولید مواد اولیه به مقدار 2 هزار تن در صنعت پتروشیمی قابل تولید نیست؛ برنامه‌های ما برای تولید مواد اولیه بالای 20 تا 30 هزارتن است که اسامی این محصولات تهیه و برای صنایع متقاضی ارسال شده است.

کد خبر 129305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha