بسته حمایتی صنعت خودرو با محور شکست انحصار تهیه می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال تدوین و تهیه بسته حمایتی ویژه صنعت خودرو با محوریت شکست انحصار در این حوزه هستیم.

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا رزم حسینی، با اعلام این خبر افزود: بسته تهیه شده برای حمایت از صنعت خودرو شامل نحوه قیمت گذاری، حمایت مالی، تعمیق ساخت داخل، افزایش تولید و به صورت ویژه شکست انحصار و رقابتی کردن تولیدات خودرویی با کیفیت می‌شود.

وی اظهار داشت: عوامل مختلف در به وجود آمدن برخی از عقب‌ماندگی‌های صنعت خودرو نقش دارند و شرایط خاص کشور اعم از دوران جنگ تحمیلی و استمرار تحریم ها به این شرایط دامن زده اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سیاست های وزارت صمت به گونه ای است که خودرو از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل شود، تاکید کرد: افزایش نقدینگی در سطح جامعه توجه برخی از دلالان و واسطه ها را به سوی بازار خودرو جلب نموده است که البته این افراد در اینده متضرر خواهند شد.

 

بسته حمایتی صنعت خودرو


رزم حسینی یادآور شد: علیرغم اجرای طرح‌های مختلف همچون قرعه کشی برای عرضه خودرو، باز در همین شرایط نیز حدود ۵۰ درصد خودروهای فروش رفته گارانتی شان باطل شده و صرفاً در برخی انبارها نگهداری می شوند تا با افزایش کاذب قیمت ها به حفظ سرمایه عده ای کمک کند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از دو هزار شرکت قطعه ساز در سطح کشور و بالای سه میلیارد دلار سرمایه گذاری در این صنعت افزود: در صورت ساخت داخل بودن یک قطعه و رعایت تمام ضوابط استاندارد، حتماً جلوی واردات مشابه خارجی را خواهیم گرفت.

رزم حسینی که در جمع قطعه سازان خراسان رضوی سخن می گفت، خاطرنشان کرد: همسازی قطعات از دیگر اولویت‌های توسعه این صنعت است که به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و در یک پلت‌فرم مشترک تولید موتور های مشابه و قطعات باید در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 129963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha