ایجاد اتاق فکر و استراتژی برای صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور

نایب رئیس انجمن قطعه سازان ایران با توجه به روی کار آمدن چهار وزیر صمت در دولت تدبیر و امید و لطمه صنعت خودرو از این تغییرات، خواستار ایجاد اتاق فکر و استراتژی برای صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور در این وزارتخانه شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اصغر خسروشاهی، با بیان این مطلب از افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در شرکتهای خودروسازی خبر داد و گفت: با توجه به اهداف مد نظر در سال جهش تولید، انتظار افزایشی افزون بر ۲۰ درصد را در صنعت خودروسازی برای سال جاری داشتیم.

وی اظهار داشت: افزایش تولید خودرو مرهون فعالیت و زحمات صنعت قطعه سازی کشور بوده است.

 

اصغر خسروشاهی



خسروشاهی در ادامه با توجه به تصویب طرح تحول خودرو در مجلس، تصریح کرد: در روزهای اول تهیه و تدوین طرح تحول خودرو شاهد کسب نظرات کارشناسی قطعه سازان از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بودیم اما متاسفانه در این اواخر، دیگر خواهان کسب مشورت مجموعه های قطعه سازی نبودند و برای ما نیز ابهامات بسیاری دارد.

نایب رئیس انجمن قطعه سازان ایران همچنین با تاکید بر اینکه از طرح تحول خودرویی مجلس نباید انتظار یک طرح جامع و کامل و آینده نگری برای صنعت خودرو داشت، خاطرنشان کرد: در این طرح نمایندگان بیشتر به دنبال عرضه خودرو در بورس و قیمت گذاری خودرو برای خروج خودروسازان از زیان هستند و اما چگونه و چطور اجرا خواهد شد هنوز نامعلوم است.

کد خبر 130315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha