مطالبات قطعه سازان از خودروسازان به بالای ۳۰۰۰۰ میلیارد تومان رسید

مطالبات شرکتهای قطعه سازی از خودروسازان داخلی به بالای ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمد شهپری عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران، با اعلام این مطلب گفت: افزون بر ۴۰ سال است که در صنعت قطعه سازی کشور فعالیت دارم و رفتارهای مختلف در موضوع قیمت گذاری خودرو هدفی غیر از نابودی صنعت خودروسازی و قطعه سازی ندارد.

به گفته وی، بررسی حساب های خودروسازان حاکی از زیان انباشته بالایی است و باید بررسی شود چه کسانی سودهای کلان حاصل از عدم آزادسازی قیمت خودرو را به جیب خود زدند.

شهپری با بیان اینکه نمی توان صنایع پایین دستی را رها کرد و به صنایع بالادستی چسبید، متذکر شد: همانطور که می دانید بررسی گزارشات مالی شرکت های فولادی، مس و پتروشیمی بیانگر سودهای آن چنانی است و متاسفانه در صنعت خودرو که مصرف کننده این مواد اولیه است به دلیل عدم تعیین تکلیف قیمت خودرو، شاهد زیان و ضررهای هنگفت هستیم.

 

محمد شهپری



عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان اضافه کرد: متاسفانه در موضوع و مسئله قیمت گذاری خودرو مشاهده می شود که هر ارگان و شخصی از شورای رقابت، سازمان حمایت و مجلس شورای اسلامی و ... روی آن نظر می دهند و اما اتفاق و برآیندی از این اظهار نظرها حاصل نمی شود.

وی با اظهار تاسف از عدم آزادسازی قیمت خودرو هشدار داد که چنانچه با همین دست فرمون فعلی شاهد حرکت دولت در سال آینده در مواجهه با خودروسازی و قطعه سازی باشیم به طور حتم شاهد نابودی صنعت خودرو کشور خواهیم بود.

شهپری خاطرنشان کرد: مسئله مهم و بزرگ برای قطعه سازان، سال آینده است که چه اتفاقی می افتد و خودروسازان با این زیان و ضرر هنگفت سالانه تا چه زمانی قادر به تحمل و ادامه فعالیت هستند و آیا باز هم بانک ها و متولی سیاستگذاری مالی کشور مایل به تزریق تسهیلات و حمایت از این صنعت هستند و اعتماد می کنند و یا اینکه شاهد نابودی صنعت هستیم.

کد خبر 130316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha