حذف ایران خودرو و سایپا از جمع سهامداران شرکت آزمون جاده ای

رییس هیات مدیره شرکت آزمون جاده ای خودرو از حذف ایران خودرو و سایپا از جمع سهامداران این شرکت خبر داد.

سعید تاجیک در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب گفت: با پیگیری های انجام شده از سوی سازمان گسترش و وزارت صمت، دو شرکت ایران خودرو و سایپا از جمع سهامداران این شرکت خارج می شوند تا این پروژه توسط بخش خصوص پیگیری شود.

وی افزود: در حال حاضر کارهای قانونی این امر انجام شده است و ایران خودرو و سایپا در پی طرح این موضوع در جلسات هیات مدیره خود هستند.

تاجیک دلیل اصلی خروج ایران خودرو و سایپا از جمع سهامداران شرکت آزمون جاده ای را ناتوانی این دو شرکت در سرمایه گذاری عنوان و تاکید کرد: انتظار داریم با خروج این دو شرکت از جمع سهامداران، بخش خصوصی با سرعت بیشتری این پروژه را پیش ببرد.

 

سعید تاجیک



رییس هیات مدیره شرکت آزمون جاده ای خودرو در پایان تاکید کرد: مدیران جدید سازمان استاندارد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مداکراتی که انجام شده است وعده همکاری بیشتر با این شرکت را اعلام کردند به همین دلیل انتظار داریم تا سرعت پیشرفت پروژه با حدف ایران خودرو و سایپا و حمایت بیشتر بخش خصوصی افزایش یابد.

گروه صنعتی ایران خودرو، گروه خودروسازی سایپا، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، گروه بهمن و شرکت آرتاویل تایر، سهامداران شرکت آزمون جاده ای را تشکیل می دهند.

56 درصد سهام شرکت آزمون جاده ای متعلق به دو شرکت ایران خودرو و سایپا است که ۳۳ درصد این سهام مربوط به شرکت ایران خودرو و ۲۳ درصد سهام در اختیار شرکت سایپا است.

شرکت آزمون جاده‌ای خودرو به پیشنهاد وزارت صنایع و معادن وقت و به منظور جلوگیری از صرف هزینه‌های بالا برای تست جاده‌ای خودروها در خارج از کشور، با مدیریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تأسیس شد اما با گذشت چندین سال از شروع فعالیت آن، همچنان راه اندازی این مرکز مانند بسیاری از پروژه های دیگر تاکنون اجرایی نشده، این در حالی است که در یک سال اخیر این پروژه به دلیل سرمایه مورد نیاز بالا و افزایش مشکلات اقتصادی سهمامداران و عدم حمایت موثر سازمان های تاثیر گذار مانند سازمان ملی استاندارد ایران و تامین نشدن سرمایه لازم عملا متوقف شده است.

کد خبر 131128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha