ممنوعیت تردد کامیون در محور پونل به خلخال در روزهای تعطیل

تردد کامیون و وسائط نقلیه سنگین در محور پونل به خلخال و بالعکس با تصویب شورای ترافیک رضوانشهر و با هدف ایمنی برای مردم و مسافران در ایام تعطیل و جمعه ها ممنوع می باشد.

به گزارش پرشین خودرو، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رضوانشهر در جلسه شورای ترافیک این شهرستان با بیان لزوم افزایش ایمنی در محور کوهستانی پونل به خلخال و جلوگیری از هر گونه حادثه ناگوار در این جاده گفت: این مسیر از راه های کوهستانی و پر تردد است که مردم در تعطیلات آخر هفته جهت بهره مندی از مواهب طبیعی و جاذبه های گردشگری از آن استفاده می کنند.

جعفر صفری افزود: تردد کامیون های سنگین در این محور، در تعطیلات پایان هفته، جاده را برای مردم و گردشگران نا امن کرده و طبق نظریه کارشناسان پلیس راه، علاوه بر خطرناک بودن برای مردم، زیر ساخت های جاده ای نیز بدلیل تحمل بار زیاد و تداوم تردد وسائط نقلیه سنگین در معرض تخریب و نابودی قرار گرفته است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر لزوم اصلاح نقاط حادثه خیز بر اهمیت مصوبات شورای ترافیک اشاره و خاطرنشان کرد: مصوبات این جلسه با جان و مال مردم مرتبط است و شورای ترافیک برای ایجاد آرامش و امنیت مردم برنامه ریزی می کند.

 

محور خلخال



معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رضوانشهر افزود: فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و شناسایی نقاط حادثه خیز از جمله مسئولیت های اعضای این جلسه است که با تصمیمات خردمندانه برای بهبودی شرایط گام بر میدارند.

همچنین در این نشست، فرمانده پلیس راه تالش، رضوانشهر به صومعه سرا با اشاره به کاهش تصادفات در این شهرستان گفت: خوشبختانه در ایام تعطیلات نوروزی هیچ گونه تصادف منجر به فوت در این منطقه نداشتیم.

سرهنگ احمد رضا کرامتی در ادامه با اشاره به شروع فصل کار کشاورزی و تردد تیلر و ادوات کشاورزی در جاده ها متذکر شد: راکبین این گونه ماشین آلات از کشاورزان عزیز و زحمتکش هستند که به دلیل کار زیاد و طاقت فرسا در شالیزار و باغات و بدلیل خستگی ناشی از کار، گاه توانایی کنترل این ادوات در حین رانندگی را ندارند که لازم است توجه لازم به خطرات احتمالی را داشته باشند.

فرمانده پلیس راه تالش- رضوانشهر- صومعه سرا همچنین با اشاره به تردد کامیون های حامل بار ماسه از جاده پونل به خلخال گفت: تردد این کامیون ها با بار سنگین از این محور، علاوه بر تخریب جاده، جان مردم و مسافران را نیز با خطر مواجه کرده اند که پیشنهاد می شود در این زمینه محدودیت منع تردد در ایام تعطیلات اعمال گردد.

شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت و 120 روستا در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که جاده پونل به خلخال از محور های سخت گذر کوهستانی و گردشگر پذیر محسوب می شود.

کد خبر 131441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha