شورای رقابت حداقل افزایش قیمت را برای خودروها در نظر گرفته است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با توجه به اینکه سال گذشته افزایش 400 درصدی نرخ ارز و افزایش قیمت اقلام مورد نیاز تولید خودرو را شاهد بودیم، گفت: شورای رقابت حداقل افزایش قیمت را برای خودرو‌ها در نظر گرفته است.

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا رزم حسینی، با بیان این مطلب اظهار داشت: شورای رقابت می‌تواند به حذف رانت بین کارخانه و بازار خودرو کمک کند و با اعمال درست قیمت، این رانت را بشکند.

وی در واکنش به افزایش قیمت خودرو از سوی شورای رقابت، تصریح کرد: شورای رقابت با توجه به جایگاه قانونی که دارد می‌تواند کالا‌های انحصاری را قیمت گذاری کند.

رزم حسینی اضافه کرد: تولید خودرو با وجود شرایط کرونا و تحریم ادامه دارد، و امیدوار هستیم قیمت‌ها واقعی شود و وضعیت بازار بهبود پیدا کند.

به گفته وزیر صمت، رقابتی کردن بازار خودرو تا حدودی به واردات و فعالیت شرکت‌های خصوصی نیاز دارد.

براساس این گزارش، در آخرین جلسه شورای رقابت، مقرر شد که بر اساس تورم بخشی یکساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسر تورم‌های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال 1399 و پس از اعمال متغیر‌های کیفیت و بهره وری نهایتا برای شرکت ایران خودرو به طور متوسط 8.2 درصد و برای شرکت سایپا به طور متوسط 8.9 درصد افزایش قیمت محاسبه شو د که برای تمامی خودرو‌های مشمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورا، تا پایان شهریور 1400 اعمال و اجرا می‌شود.

یادآور می شود که برای تمامی کسانی‌که تا پایان سال 1399 برای خرید خودرو ثبت نام کرده اند و پیش پرداخت داشته اند و مشمول دریافت سود نیستند، افزایش قیمت تعلق نمی ‌گیرد.

کد خبر 131649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha