کد خبر 131890
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
 شایعه گرانی بنزین جنگ روانی انتخابات است

وزیر نفت با تکذیب گرانی بنزین گفت: شایعات گرانی بنزین دروغ و جنگ روانی پیش از انتخابات است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، «بیژن زنگنه» امروز در حاشیه مراسم امضای قرارداد توسعه میدان مشترک فرزاد بی، در جمع خبرنگاران تاکید کرد: نزدیک به انتخابات برخی با شایعه گرانی بنزین می خواهند در مردم عکس العمل بدی ایجاد کنند، اما اطمینان می دهم نه بنزین و نه هیچ فرآورده نفتی دیگری گران نخواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا تا پایان مذاکرات وین و مشخص شدن نتیجه برای امضای این قرارداد منتظر نماندید، گفت: این موضوع باعث ایجاد تاخیر در کار می شد. اکنون نیز بر اساس قرارداد امضا شده مشکلی برای حضور شریک خارجی وجود ندارد و در صورت تمایل، شرکت های خارجی می توانند در این قرارداد وارد شوند.

زنگنه درباره آخرین وضعیت خط لوله گوره- جاسک ادامه داد: لوله گذاری این طرح تمام شده و در روزهای آینده نفت به این خط لوله تزریق خواهد شد و در خرداد ماه اولین محموله از جاسک صادر می شود.

وی در مورد اینکه آیا در دولت بعدی نیز حضور خواهد داشت، تاکید کرد: حتی پیشنهاد ریاست جمهوری را هم قبول نمی کنم و از مقام دولتی بازنشسته می شوم. با این حال همچنان در سیاست می مانم زیرا سیاست مانند زندگی است اما کار و پست دولتی نخواهم داشت.

وزیر نفت ادامه داد: پس از بازنشستگی باید روزی 12 ساعت کار کنم تا زندگی زن و بچه بگذرد.

 

پمپ بنزین



وی در مورد قرارداد 25 ساله با چین و حضور این شرکت در توسعه میادین نفت و گاز ایران، گفت: دو طرف برای همکاری ابراز علاقه کردند اما نامی مشخص نشده است.

به گزارش ایرنا، قرارداد توسعه میدان گازی مشترک «فرزاد بی» به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون دلار به یک شرکت ایرانی واگذار شد. قرارداد توسعه میدان مشترک فرزاد بی با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، بین شرکت ملی نفت (کارفرما) و شرکت پتروپارس (پیمانکار) به امضا رسید.

مدت زمان اجرای این قرارداد پنج سال در نظر گرفته شده و هدف از اجرای این قرارداد که در قالب قرارداد بیع متقابل است، دستیابی به برداشت روزانه یک میلیارد فوت‌مکعب گاز غنی (28 میلیون مترمکعب و معادل یک فاز استاندارد پارس جنوبی) است.

میزان گاز درجای میدان فرزاد بی در حدود 23 هزار میلیارد فوت مکعب برآورد شده است که میزان میعانات گازی آن حدود پنج‌هزار بشکه در ازای هر میلیارد فوت‌مکعب گاز تخمین زده می‌شود.

کد خبر 131890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha