کد خبر 132036
۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
 شکایت کارگران هندی از رنو - نیسان

یک اتحادیه کارگری در هند از شرکت رنو-نیسان به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در کارخانه خود طی دوران کرونا شکایت کرد و خواستار توقف فعالیت این کارخانه شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، بر اساس اسناد دادگاهی در هند، شرکت رنو-نیسان با رد ادعای این اتحادیه کارگری اعلام کرد که برای پاسخگویی به سفارشات نیاز به ادامه تولید در کارخانه اتومبیل سازی خود دارد.

شرکت رنو-نیسان هند و کارگران کارخانه آن در ایالت تامیل نادو در جنوب این کشور پس از درخواست کارگران از دادگاه برای متوقف کردن فعالیت این کارخانه به دلیل عدم رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی درگیر یک دعوای حقوقی شدند.

در واکنش به این موضوع، رنو-نیسان در دادگاهی که علنی نیست استدلال کرده است که یک "نیاز فوری" برای ادامه کار جهت تولید سفارشات داخلی و صادرات وجود دارد. این شرکت همچنین اعلام کرد که تمام دستورالعمل های کرونا اجرا می شدند.

 

رنو نیسان



این پرونده روز دوشنبه در دادگاه عالی مادرس رسیدگی می شود، زمانی که دولت ایالتی که طرف دیگر این پرونده است، قرار است پاسخ خود را ارائه دهد.

یک مقام ارشد ایالت تامیل نادو روز یکشنبه به رویترز گفت که شرکت های خودروسازی مجاز به ادامه فعالیت هستند اما در صورت نقض پروتکل های فاصله اجتماعی توسط هر شرکتی، اقدام لازم انجام خواهد شد.

در میان نگرانی شدید کارمندان شرکت های بزرگ از سلامتی و ایمنی خود، این دعوای حقوقی، چالش این شرکت ها برای ادامه فعالیت در هند را برجسته می کند.

دبیر کل اتحادیه کارگران رنو-نیسان هند که نماینده همه 3500 کارگر دائمی این کارخانه است، به رویترز گفت: این مسئله زندگی در برابر معیشت است. ما فقط می خواهیم پروتکل های فاصله اجتماعی رعایت شوند و مدیریت این کارخانه مسئول هرگونه خطری است که کارگران یا اعضای خانواده آنها را تهدید کند.

در این کارخانه که خودروهای نیسان، رنو و داتسون تولید می شود، 3000 کارمند قراردادی ، 2500 کارمند و 700 کارآموز نیز مشغول به کار هستند.

کد خبر 132036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha