فقط 8000 خودروی فرسوده در کشور اسقاط شد!

در سال 1399 فقط هشت هزار دستگاه خودرو فرسوده در کشور اسقاط شده است.

به گزارش پرشین خودرو، محمد حسین گودرزی عضو انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، با اعلام این خبر گفت: تنها مسیر خروج خودروهای فرسوده‌ یعنی واردات خودرو طی چند سال گذشته مسدود شده است.

وی افزود: براساس برآوردها تا سال 1404 تعداد خودرو‌های فرسوده در کشور به هشت میلیون دستگاه می‌رسد، در حالی که سال گذشته فقط هشت هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور اسقاط شد.

گودرزی با بیان اینکه از حدود سه سال گذشته هیچ برنامه منسجمی برای خروج و کنترل فرسوده‌های سواری در کشور ارائه نشده است، تصریح کرد: بر اساس آمارهایی که در این زمینه منتشر شده در سال 98 نزدیک به یک میلیون و 900 هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور وجود داشته که طی سال 99 و 1400 در مجموع حدود 700 هزار دستگاه دیگر (به‌ طور متوسط سالانه حدود 350 هزار دستگاه) خودروی فرسوده به این تعداد اضافه می‌شود.

وی به انعقاد قرارداد با یکی از خودروسازان داخلی و جایگزینی 100 هزار دستگاه خودرو به جای خودروهای فرسوده اشاره کرد و افزود: امیدواریم دولت آینده توجه ویژه‌ ای به این موضوع داشته باشد، چرا که با وجود تحریم ها و بازدارندگی از سقف اسقاط با افزایش تعداد خودروهای فرسوده و تبعات زیان بار آن در کشور روبرو خواهیم شد.

عضو انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده ادامه داد: افزایش تعداد خودروهای فرسوده موجب افزایش مصرف سوخت و هدررفت انرژی خواهد شد و رشد مصرف سوخت نیز خود را در آلوده شدن بیشتر هوای کلان‌شهرها و همچنین افزایش خسارت به محیط‌ زیست نشان خواهد داد.

کد خبر 132734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha