ثبت رکورد 5 میلیون کیلومتری ولوو P1800 در گینس + فیلم

خودروی ولوو P1800 بعد از پیمایش بیش از 3 میلیون مایل در 5 دهه هنوز به حرکت ادامه می دهد در حالی که عمر صاحبش قد نداد تا اعداد بزرگتری را روی کیلومتر شمار این خودرو ببیند.

به گزارش پرشین خودرو، ایرو گوردون برای هوادران برند ولوو یک اسطوره به یاد ماندنی است. در ماه سپتامبر 2013 گوردون موفق به ثبت عدد خیره کننده 3 میلیون مایل [4.8 میلیون کیلومتر] با خودروی ولوو قرمز رنگ P1800‌ مدل 1966 شد. به همین خاطر رکورد او در گینس با عنوان بالاترین پیمایش خودرو برای استفاده غیرتجاری به ثبت رسید. در سال 2018 رقم پیمایش این خودرو به 3.25 میلیون مایل [5.2 میلیون کیلومتر] رسید و چند ماه بعد گوردون درگذشت و خودروی او همچنان به حرکت ادامه می دهد.

حالا مالکیت این خودروی در اختیار خود کمپانی ولوو قرار گرفته و همچنان رقم پیمایش این خودرو در حال افزایش است. هاگرتی Hagerty تصویر ویدیویی از این خودرو در YouTube با این هدف منتشر کرده که نگاهی از نزدیک به 5 دهه خاطره صاحبش با این خودروی کلاسیک داشته باشد.

این اولین باری است که هاگرتی ماگنوس واکر از یک فرد خارج از خود کمپانی ولوو با یک مدل خاص مثل P1800 مصاحبه به عمل آورده است. در این گزارشی که هاگرتی تهیه کرده، با مکانیک این خودرو هم مصاحبه شده که از دهه 1980 تعمیر و نگهداری این خودرو را انجام داده است. نینو گامبینو Nino Gambino دوستی 40 ساله اش را با ایرو گوردون به خاطر می آورد و از استایل رانندگی و وقت شناسی رفیق دیرینه اش می گوید.

شاید برای شما هم جای تعجب باشد که قوای محرکه [موتور و محور] این خودروی P1800‌ گوردون همچنان همانی است که در کارخانه نصب شده و دست نخورده باقی مانده است و فقط دوبار تحت تعمیر قرار گرفته است. شاید شما هم کنجکاو باشید که گوردون این خودرو را در دهه 1960 با چه قیمتی خریداری کرده است. قیمت این خودرو در آن زمان 4,150 دلار بود.

این ولوو P1800 نمادی از پیوند ماشین با انسان است که کیلومتر به کیلومتر و سفر تا سفر او را همراهی کرده است.

در این ویدیوی جالب به این نکته اشاره شده است که برای سالم تر ماندن یک خودرو باید آن را به حرکت درآورد نه آن که آن را در گاراژ یا پارکینگ منزل نگه داشت تا قیمت آن مثل عتیقه بالا برود.

کد خبر 133842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha