کد خبر 134336
۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
 تسلا در حال طراحی یک خودروی برقی ارزان

شرکت خودروسازی تسلا تقریبا طراحی یک مدل ارزان با قیمت حدود ۶۵۰ میلیون تومان را به پایان رسانده و به احتمال زیاد به زودی آن را به بازار چین عرضه خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، گزارشات حاکی از آن است که شرکت تسلای آمریکا در حال طراحی یک خوردوی برقی برای عرضه به بازار چین با قیمت حدود 25 هزار دلار است که با احتساب دلار 26 هزار تومان، حدود 650 میلیون تومان قیمت خواهد خورد.

گفته می‌شود خودروی جدید کمی شبیه نیسان میکرا خواهد بود. همان خودرویی است که تسلا سال گذشته قول آن را داده بود. این شرکت آمریکایی گفته بود که می‌خواهد در چین یک مرکز تحقیقات و توسعه ایجاد کند.

این شرکت حتی عکس نمونه اولیه این خودرو را نیز منتشر کرد، اما از آن زمان به بعد خبرهای کمی درباره آن به گوش رسید، اما اخیرا تسلا پا را فراتر نهاده و حالا شاهد آن هستیم که عکس نمونه تکمیل شده آن را برای نخستین بار منتشر کرده که شبیه یک هاچ پک شهری اروپایی است.

کاملا منطقی به نظر می‌رسد که علی رغم اینکه تسلا این خودرو را با هدف بازار چین طراحی کرده و قرار است در همین کشور هم تولید کند، اما دست به صادرات این محصول به دیگر کشورهای جهان نیز بزند. از آنجا که ذائقه رانندگان چینی در حال نزدیک شدن به طراحی‌های بین المللی است، احتمالا فضا برای صادرات این محصول مساعد خواهد بود.

گفته می‌شود این خودرو می‌تواند با مدل‌های مشابه خود که توسط شرکت‌های فولکس واگن و نیسان تولید شده رقابت کند و حتی از آنجا که قیمت پایین‌تری دارد، با تولیدات ارزان‌تر و کوچک‌تر اوپل و رنو هم قدرت رقابت خواهد داشت.

کد خبر 134336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha