مقایسه ام‌وی‌ام ایکس22 با ایکس22 پرو به روایت تصاویر

با نزدیک شدن به زمان عرضه نسخه فیس لیفت کراس اوور ام وی ام ایکس22 که با نام «ام‌وی‌ام ایکس22 پرو» وارد بازار می شود نگاهی به تفاوت های ایکس22 پرو با نسخه پیشین این خودرو، ایکس22 به روایت تصاویر می اندازیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مدیران خودرو که در سال جاری محصولات جدیدی را به بازار معرفی کرده است نسخه فیس لیفت ام وی ام ایکس22 را نیز معرفی کرده است.

ایکس22 پرو نسبت به ایکس22 تغییرات نسبتا زیادی به خصوص در کابین و مشخصات فنی داشته است.

در این گزارش با تصاویر ایکس22 پرو این تغییرات را بررسی کرده ایم.

ایکس22 پرو در طراحی ظاهری نسبت به ایکس22 تغییراتی را در جلوی خودرو تجربه کرده است.

 

ایکس22 پرو



چراغ های ایکس22 پرو کاملا با طراحی جدید روی خودرو نصب شده است که از همان زبان طراحی جدید چری بهره مند است. چراغ های باریک کشیده که اندکی به سمت بالا متمایل است ظاهر جسورانه ای به ایکس22 پرو بخشیده است.

 

ایکس22 پرو



سپرها و پروژکتورها نیز کاملا تغییر یافته و جلو پنجره نیز با همان طرح ماتریسی که تداعی گر آسمان شب با ستاره های پرشمار است وظیفه عبور هوا را بر عهده دارد.

 

ایکس22 پرو



در نمای جانبی ایکس22 پرو تقریبا می شود گفت که تغییری اعمال نشده است و اندک تفاوت ها نیز به دلیل استفاده از زه کرومی در نوار لاستیکی پایین شیشه ها و روی پوشش پلاستیکی سیاه رنگ ستون عقب خودرو به چشم می آید.

 

ایکس22  پرو



در عقب خودرو نیز همچون آریزو5 توربوی جدید تغییر آن چنانی دیده نمی شود به جز افزوده شدن دو خروجی اگزوز که تنها جنبه زینتی دارد.

 

ایکس22 پرو



کابین ایکس22 پرو هم مانند آریزو5 توربوی جدید که به تازگی رونمایی شد، تغییرات زیادی را در راستای مدرن شدن تجربه کرده که فضای داخلی این خودرو را برای سرنشینان دلنشین تر کرده است.

 

ایکس22 پرو



در کابین ایکس22 پرو، روکش درب ها همچنان همان طراحی سابق است و تنها در دوخت روکش تغییراتی دیده می شود اما ترکیب کلیدها و دستگیره ها تفاوت آنچنانی با ایکس22 ندارد.

 

ایکس22 پرو



در کابین ایکس22 پرو نیز بیشترین تغییر در کنسول خودرو روی داده و تلاش شده است با استفاده از متریال چرم مصنوعی و پلاستیک با طرح فیبر کربن ظاهر مدرن و لوکس تری برای کابین به وجود آید در حالی که در ایکس22 از چرم در کنسول خودرو استفاده نشده بود.

 

ایکس22 پرو



فرمان ایکس22 پرو با همان کلیدهای دسترسی ایکس22 همراه است با این تفاوت که طراحی فرمان اندکی اسپرت تر شده ضمن اینکه ارگونومی آن برای رانندگی در مسافت های طولانی مناسب تر شده است.

 

ایکس22 پرو



تغییرات بعدی کابین در مقایسه با ایکس22 به طراحی دریچه های تهویه بازمی گردد که متحول شده و دیگر از آن دریچه گرد و دورنگ ایکس22 خبری نیست و حاشیه ای از پلاستیک براق آن را احاطه کرده است.

 

ایکس22 پرو



صفحه کیلومتر ایکس22 پرو نیز به تبع تغییرات گسترده کنسول خودرو متحول شده و هر چند خبری از صفحات دیجیتالی در نمایش اطلاعات نیست اما با سایر ارکان کنسول هماهنگ است.

 

ایکس22



در پایین دریچه تهویه مطبوع خودرو در قسمت میانی کنسول شاهد یک مانیتور 9 اینچ تمام لمسی هستیم که بخشی از وظایف تنظیمات رفاهی خودرو از طریق آن میسر است.

 

ایکس22 پرو



در پایین مانیتور لمسی، دو اهرم دایره ای در دو طرف قرار دارد که برای تنظیم تهویه مطبوع استفاده می شود و در میان آنها کلیدهای لمسی قرار دارد.در این بخش نسبت به ایکس22 سعی شده تا از کلیدهای فیزیکی برجسته و اهرم های کمتری استفاده شود تا بیشتر تداعی کننده کابین مدرن خودرو باشد.

 

ایکس22 پرو



بر خلاف ایکس22 قبلی در نسخه پرو شاهد کلیدهایی در اطراف دنده خودرو هستیم و کلیدهایی نیز در این نقطه قرار دارد که می تواند برای راننده جذابیت بیشتری ایجاد کند.

 

ایکس22 پرو



مهمترین بخش این تغییرات که می تواند از مزیت های ایکس22 پرو باشد مربوط به ارتقای مشخصات فنی خودرو است.

 

ایکس22 پرو



ایکس22 پرو با یک پیشرانه 3 سیلندر یک لیتری توربو با توان تولید 102 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن متری که نیرو را از طریق یک گیربکس 9 سرعته CVT به چرخ های جلو منتقل می کند، راهی بازار خودرو می شود در حالی که ایکس22 از یک پیشرانه 1.5 لیتری با توان 105 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتن متری بهره مند بود.

ایکس22 پرو احتمالا با قیمتی در حدود 550 میلیون تومانی در هفته های پیش رو عرضه خواهد شد.

 

ایکس22 پرو



گیربکس ایکس22 پرو خوشبختانه پیش از این روی آریزو6 جواب خود را پس داده و قابلیت تعویض 9 دنده مجازی را برای راننده فراهم می کند.

 

ایکس22 پرو

 

خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 135018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha