سهم نگران کننده موتورسواران از قربانیان حوادث رانندگی پایتخت

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با تحلیل تصادفات موتورسیکلت سواران آمارهایی را از این تصادفات اعلام کرد.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ علی همه خانی در جمع خبرنگاران با اشاره به آمارهای اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره تصادفات موتورسواران در سطح معابر شهر تهران گفت: با بررسی آمار تصادفات منجر به فوت معابر شهر تهران در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ مشخص شد که حدود ۴۶ درصد متوفیان مربوط به موتورسیکلت سواران است.

وی افزود: حدود نیمی از متوفیان در بازه سنی ۱۸ سال تا ۳۰ سال یعنی جوان هستند که در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست دادند.

همه خانی گفت: نیمی از تصادفات موتورسواران در معابر بزرگراهی به وقوع پیوسته که بیشترین تصادفات در بزرگراه‌های امام علی(ع)، بزرگراه شهید چمران و بزرگراه امام رضا(ع) به وقوع پیوسته است.


وی با بیان اینکه در ۶۰ درصد تصادفات، راکبان موتورسیکلت مقصر بودند، گفت: بعد از موتورسیکلت سواران، عابران پیاده یکی از آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیک در تهران هستند.


معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به موتورسواران هشدار داد که برای پیشگیری از وقوع حوادث در هنگام رانندگی حتماً از کلاه ایمنی استفاده کرده و از تردد در معابر بزرگراهی،تونلهای شهری،خط ویژه اتوبوسرانی،پیاده روها و خط ویژه دوچرخه خودداری کنند.

کد خبر 135395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha