سایپا شاهین سرآغاز روند افزایش کیفیت خودروهای سایپا

گروه خودروسازی سایپا در دور مدیریت جدید عزم خود را برای رفع برخی ایرادات مونتاژی در محصولات این شرکت جزم کرده است که می توان رفع صدای اضافی سایپا شاهین را آغاز این روند دانست.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سایپا شاهین به عنوان محصول پرچمدار خودروسازی سایپا از ابتدای عرضه به بازار یک مشکل بزرگ و آزاردهنده داشت.

این مشکل که صدای اعتراض خریداران شاهین را درآورد، ورود صدای بیش از اندازه پیشرانه به درون کابین بود.
پس از انتقاداتی که از سوی مقام های ارشد نظام به سطح کیفی خودروهای داخلی مطرح شد، دو خودروسازی بزرگ کشور وعده ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل در بازه زمانی کوتاه مدت را مطرح کردند.

سایپا این روند را با رفع صدای آزاردهنده کابین شاهین آغاز کرده و قرار است این روند همچنان ادامه داشته باشد.
آنچه که از سوی دو خودروسازی باید مورد توجه قرار گیرد این است که درصد بالایی از مشکلاتی که موجب نارضایتی خریداران شده در بخش کیفیت پایین و بی دقتی در مونتاژ قطعات است که می توان با رعایت برخی نکات آن را برطرف کرد.

نظارت بیشتر بر کیفیت قطعات کابین خودرو مثل دستگیره درها یا رودری خودرو از جمله اقداماتی است که می تواند در کیفیت محصول نهایی موثر واقع شود و از ایجاد صدای اضافی در کابین جلوگیری کند.

این نظارت اگر از مرحله تولید در شرکت های قطعه سازی طرف قرارداد انجام شود نه تنها می تواند از اتلاف سرمایه جلوگیری کند بلکه می تواند متضمن ارتقای سطح کیفی محصول نهایی نیز باشد.

آنچه در پایان باید تاکید کنیم این است که سایپا در سال های اخیر همواره کیفیت را فدای کمیت کرده هر چند این کار با هدف افزایش تولید صورت گرفته است اما توقف این روند از مهمترین کارهایی است که باید در این شرکت با جدیت انجام شود.

کد خبر 137713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha