کد خبر 138790
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
 درخواست دولت اندونزی از شرکت تسلا

جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی، طی مصاحبه‌ای از شرکت تسلا سازنده خودروهای برقی خواست خودروهای برقی و همچنین باتری‌های آنها را در این کشور تولید کند.

به گزارش پرشین خودرو، وی در مصاحبه خود گفت اندونزی به جای اینکه صرفا از منابع طبیعی این کشور برای ساخت باتری استفاده کند، خواهان ایجاد «اکوسیستم عظیمی از خودروهای الکتریکی» است. او تاکید کرد: اندونزی در حال بررسی وضع مالیات بر صادرات نیکل در سال جاری برای افزایش درآمد است.مقامات دولتی قبلا گفته بودند این اتفاق ممکن است در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی رخ دهد.

رئیس‌جمهور و مقامات ارشد دولتی اندونزی اوایل سال جاری میلادی با بنیانگذار شرکت تسلا ملاقات‌هایی داشتند که طی آن آنها از او خواستند این کشور آسیای جنوب شرقی را به‌عنوان قطب تولید خودروی برقی و ساخت باتری‌ها در نظر بگیرد. تسلا قراردادهایی به ارزش حدود 5میلیارد دلار برای خرید فرآورده‌های نیکل از شرکت‌های فرآوری که در جزیره سولاوسی اندونزی فعالیت می‌کند، منعقد کرده است. از نیکل در باتری‌های لیتیومی تسلا استفاده خواهد شد.

از جمله شرکت‌های دیگری که در این زمینه در اندونزی سرمایه‌گذاری یا سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده خود را برای تولید خودروهای برقی در اندونزی اعلام کرده‌اند می‌توان به شرکت‌های ژاپنی تویوتا، میتسوبیشی و هیوندای کره جنوبی اشاره کرد.

کد خبر 138790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha