جزییات تولید خودرو در 9 ماهه سال جاری

در 9 ماهه سال جاری تعداد 760 هزار دستگاه انواع خودرو سواری، و چهار هزار و 280 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون تولید شده است.

به گزارش پرشین خودرو، وزارت صمت دولت سیزدهم از روز نخست شروع به کار، اعلام کرد که برای حوزه خودرو یک برنامه چهار ساله در سه محور در نظر دارد که بر همین اساس مرحله اول شامل آماده‌سازی و احیای ظرفیت‌های موجود تا پایان سال ۱۴۰۱ با تمرکز بر حل مسائل و اصلاح ساختار بنگاه‌ها، فعال‌سازی ظرفیت‌های موجود، دستیابی به ترکیب مناسب تولید و تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری، مرحله دوم شامل ارتقای محسوس کیفیت، عرضه محصولات جدید و گسترش صادرات تا پایان سال ۱۴۰۲ با تمرکز بر تولید محصولات منطبق با کلیه استانداردهای روز و دستیابی به کیفیت رقابتی و مرحله سوم مربوط به گسترش صادرات خودرو و قطعات تا پایان سال ۱۴۰۴ می‌شود.


جزییات تولید خودرو در 9 ماهه سال جاری

براساس آمار کالاهای تولید شده در 9 ماهه سال جاری 760 هزار دستگاه انواع سواری تولید شده، این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته تنها 670 هزار دستگاه از انواع خودروهای سواری تولید شده بود؛ بنابراین این آمار نشان دهنده رشد 13 درصدی تولید خودروهای سواری در کشور در یک سال اخیر است.

از طرف دیگر براساس آمار کالاهای تولید شده در 9 ماهه سال جاری 88 هزار و 795 دستگاه وانت تولید شده، این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته تنها 57 هزار و 720 دستگاه از انواع خودروهای سواری تولید شده بود؛ بنابراین این آمار نشان دهنده رشد 54 درصدی تولید وانت در کشور در یک سال اخیر است.


افزایش 157 درصدی تولید اتوبوس و مینی بوس

براساس آمار کالاهای تولید شده در 9 ماهه سال جاری 4 هزار و 280 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون تولید شده، این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته تنها یک هزار و 665 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون تولید شده بود؛ بنابراین این آمار نشان دهنده رشد 157 درصدی تولید این خودروها در کشور در یک سال اخیر است.

براساس آمار کالاهای تولید شده در 9 ماهه سال جاری 17 هزار و 150 دستگاه تراکتور تولید شده، این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته تنها 16 هزار و 449 دستگاه تراکتور تولید شده بود؛ بنابراین این آمار نشان دهنده رشد 4 درصدی تولید تراکتور در کشور در یک سال اخیر است.

همچنین براساس آمار کالاهای تولید شده در 9 ماهه سال جاری 196 هزار تن لاستیک خودرو تولید شده، این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته 194 هزار تن لاستیک خودرو تولید شده بود؛ بنابراین این آمار نشان دهنده رشد یک درصدی تولید لاستیک خودرو در کشور در یک سال اخیر است.

کد خبر 140622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha