ساده‌ترین تیپ پژو ۲۰۶ کدام تیپ است؟ / تیپ‌بندی پژو206 را بشناسید

پژو ۲۰۶ را می‌توان پرطرفدارترین هاچ بک بازار ایران و حتی بیشتر بازارهای دنیا دانست که هنوز هم طرفداران بسیاری دارد. استقبال از پژو ۲۰۶ خصوصا در ایران به حدی بوده که هنوز برخی نسخه‌های آن بر روی خط تولید ایران خودرو حضور دارد. تیپ پایه پژو ۲۰۶، تیپ ۱ است که در بخش امکانات و کابین تفاوت‌هایی با دیگر بخش‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پژو 206 یکی از محصولات مونتاژی ایران خودرو است که بیش از 2 دهه از عرضه آن به بازار کشور گذشته است. این خودروی جذاب در کلاس اتومبیل B-segment قرار داشته و یک هاچبک شهری کوچک و البته اقتصادی محسوب می‌شود. پژو 206 برای اولین بار در سال 1998 به طور رسمی در کشور فرانسه رونمایی شد و تا سال 2010 نیز تولید آن ادامه یافت. 

پژو ۲۰۶

البته نسخه فیس لیفت پژو 206 که 206+ نام داشت تا سال 2012 همچنان روی خط تولید پژو در بعضی از کشورها مانده بود. پژو 206 ابتدا قرار بود تنها جایگزینی برای مدل پرطرفدار 205 شود اما پژو هیچگاه تصور اینکه 206 قرار است تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهایی تاریخ شود، نداشت. پژو 206 در فرانسه، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا و آلمان بیشترین فروش را در زمان حیات خود داشت و همچنین این خودروی پرطرفدار در کشورهای انگلستان، برزیل، آرژانتین و ایران نیز مونتاژ شد.

پژو ۲۰۶

پژو 206 به حدی معروف و محبوب شده بود که حتی در سال 2006 زمانی که نسل بعدی آن یعنی پژو 207 معرفی شد کماکان در اوج قرار داشت و به همین علت هم استقبال چندانی از 207 نشد. همانطور که اشاره کردیم پژو 206 از سال 1380 در 6 تیپ تولید و عرضه شده که از سال 1391 داخلی سازی بخش فنی نیز بر روی آن اعمال شد. البته چندی بعد از تولید سری اول در سال 80، تنوع این خودرو در عرضه تیپ‌های متفاوت کمتر شد تا جایی که در قرن جدید شمسی تنها دو تیپ آن همچنان بر روی خط تولید ایران خودرو حضور داشتند. 

پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ تیپ ۱ ساده‌ترین نسخه و در اصل تیپ پایه پژو ۲۰۶ بوده که از همان ابتدای ورود ۲۰۶ به ایران یعنی سال ۱۳۸۰ وارد کشور شد. این خودرو تنها در بازه کوتاهی در بازار ایران حضور داشت و با عرضه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تولید این خودروی فرانسوی متوقف شد. پژو ۲۰۶ تیپ ۱ تنها به تعداد ۱۲۲۱۷ دستگاه تولید شد و پیش از سالگرد دو سالگی پژو ۲۰۶ در ایران بار سفر بست و جایگاه خود را به تیپ ۲ داد. 

پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ تیپ ۱ همانطور که اشاره کردیم از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با تیپ‌های دیگر پژو ۲۰۶ نداشت. نمای جلو همان چراغ‌های تند و تیز با ظاهر خشمگین و کشیده به همراه یک جلوپنجره کوچک با لوگو بزرگ پژو در وسط و همچنین چراغ‌های دایره‌ای مه‌شکن و ورودی دیگر هوای موتور را داراست. همچنین در نمای عقب نیز همان چراغ‌های اولیه پژو ۲۰۶ را داشته که گرافیک بسیار ساده‌ای داشته اما هماهنگ با دیگر بخش‌های خودرو هستند. همچنین محل نصب پلاک میان دو چراغ بوده و دیگر خبری از هیچ جز خاص دیگری نیست. 

پژو ۲۰۶

در کابین ۲۰۶ تیپ ۱ اما تفاوت‌های اندک میان سایر تیپ‌ها مشخص می‌شود. در این تیپ داشبورد میانی تفاوت کلی با تیپ‌های دیگر ندارد اما نمایشگر بالای داشبورد تنها ساعت دیجیتالی را نشان داده و از نمایش اطلاعات ضبط ناتوان است. همچنین در برخی نسخه‌ها نیز خبری از دکمه A/C یا همان کولر نیست. 

پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ تیپ ۱ در قسمت فرمان میزبان یک غربیلک دوشاخه بسیار ساده و قدیمی است که حتی لوگوی پژو میان آن نیز کرومی نبوده و به رنگ مشکی تبدیل شده است. همچنین بوق خودرو که در سایر تیپ‌ها بر روی فرمان خودرو تعبیه شده بود در تیپ ۱ پژو ۲۰۶ به روی دسته راهنما منتقل شده است. در اصل داشبورد این خودرو نسخه اقتصادی‌تر از داشبورد پژو ۲۰۶ تیپ ۲ محسوب می‌شود. 

از نظر فنی پژو ۲۰۶ تیپ ۱ کاملا مشابه با برادر دیگر خود یعنی تیپ ۲ است. قلب تپنده این هاچ بک شهری کوچک یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی معروف به TU3A بوده که توانایی تولید ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور را داراست. همچنین این قدرت از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به محور جلوی خودرو منتقل می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی ۲۰۶ تیپ ۱ حدود ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. 

پژو ۲۰۶

از نظر امکانات نیز همانطور که اشاره کردیم تیپ ۱ ساده‌ترین تیپ پژو ۲۰۶ بوده و به همین علت امکانات چندانی ندارد. از جمله معدود امکانات این خودروی اقتصادی تهویه مطبوع دستی، شیشه‌های برقی ردیف جلو، تنظیم دستی آینه‌های جانبی، فرمان هیدرولیک، مه‌شکن جلو و عقب، قفل مرکزی با ریموت و رادیو پخش کاست اشاره کنیم. به همین علت خبری از ترمز ABS و کیسه‌های هوا نیست. 

پژو ۲۰۶

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۱ در اواخر خردادماه ۱۴۰۲ بسته به کارکرد و تمیزی خودرو حدود ۷۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان است و البته رقیب چندانی نیز در بازار به غیر از پراید هاچ بک ندارد.

کد خبر 142600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha