پژو ۲۰۶ تیپ ۳؛ یک بام و دو هوا!

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ یکی دیگر از نسخه‌های پژو ۲۰۶ است که پایش به ایران باز شد. در واقع تیپ ۳ را می‌توان نسخه بین تیپ ۲ و تیپ ۵ پژو ۲۰۶ دانست، خودرویی با مشخصات فنی تیپ ۲ و امکانات رفاهی پژو ۲۰۶ تیپ ۵.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پژو ۲۰۶ یک خودروی هاچ‌بک شهری است که نه تنها در ایران بلکه در بیشتر کشورهای دنیا به دلیل طراحی ساده اما جذاب خود مورد استقبال قرار گرفت. استقبال از این خودرو به حدی بود که حتی با وجود عرضه نسل بعدی همچنان محبوبیتش را حفظ کرد. این محبوبیت در اندازه‌ای بود که تولید آن حتی با اینکه توسط خود پژو به پایان رسید اما در برخی کشورها مانند ایران همچنان برخی از تیپ‌هایش بر روی خط تولید قرار دارد.  

پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ یکی از تیپ‌های این خودروی هاچ بک جذاب بود که برای اولین بار از سال ۱۳۸۳ وارد ایران شد و تولید آن تا سال ۱۳۹۱ ادامه یافت. سپس این خودرو به صورت موقت از خط تولید ایران خودرو کنار رفته و حدود ۹ سال بعد نسل جدید آن که مجهز به سقف شیشه‌ای بود با نام پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما تولید شد. همانطور که اشاره کردیم ۲۰۶ تیپ ۳ در اصل خودرویی بود که با امکانات پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و مشخصات فنی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تولید می‌شد.  

پژو ۲۰۶

طراحی ظاهری پژو ۲۰۶ تیپ ۳ تفاوتی با تیپ‌های دیگر پژو ۲۰۶ ندارد. در نمای جلو همان چراغ‌های کشیده با ظاهری خشمگین به همراه یک جلوپنجره کوچک با نشان بزرگ پژو در وسط و همچنین چراغ‌های دایره‌ای مه‌شکن و ورودی دیگر هوای موتور را وجود دارد. همچنین در نمای عقب نیز همان چراغ‌های بیضی شکل پژو ۲۰۶ را داشته که گرافیک بسیار ساده‌ای دارند اما هماهنگ با دیگر بخش‌های خودرو هستند.

پژو ۲۰۶

با ورود به کابین پژو ۲۰۶ تیپ ۳ برخلاف دو تیپ قبلی شاهد کابین و داشبوردی مشابه ۲۰۶ تیپ ۵ هستیم. صفحه نمایش با قابلیت نمایش اطلاعات مختلف به صورت دیجیتالی در بالاترین قسمت داشبورد، پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت تمام دیجیتالی با حالت اتوماتیک، تنظیم آینه‌های جانبی برقی، پشت سری‌ صندلی‌های عقب و شیشه بالابرهای برقی هر چهار درب خودرو در کابین ۲۰۶ تیپ ۳ به چشم می‌آید. همچنین فرمان نیز در این تیپ برخلاف تیپ ۱ و مانند دیگر نسخه‌ها به صورت ۳ شاخه بزرگ است.  

پژو ۲۰۶

فضای کابین اما مانند دیگر تیپ‌ها تنها در ردیف جلو قابل قبول بوده و ردیف عقب فضای چندانی ندارد و سرنشینان عقب با کمبود فضای سر و پا روبرو هستند. از طرفی متریال به کار رفته درون داشبورد و اتاق در مدل‌های قدیمی‌تر کیفیت بالاتری داشته اما متاسفانه در مدل‌های جدید شاهد افت کیفیت محسوسی هستیم. فضای صندوق نیز با توجه به کلاس خودرو چندان بزرگ نیست و از حجم کمی برخوردار است.

پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ در بخش فنی اما مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است. پیشرانه ملقب به TU۳ که ۱.۴ لیتر حجم داشته و توانایی تولید ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور را داراست. همچنین گیربکس این خودرو نیز به صورت ۵ سرعته دستی بوده که نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

پژو ۲۰۶

شتاب پژو ۲۰۶ تیپ ۳ مانند تیپ ۲ حدود ۱۴.۵ ثانیه بوده که با توجه به توان پیشرانه نمی‌توان انتظار بیشتری از آن داشت اما در مقابل مصرف سوخت این خودرو همیشه جزو نکات مثبتش بوده است. مصرف سوخت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی حدود ۶.۳ لیتر است که عددی منطقی محسوب می‌شود.  

پژو ۲۰۶

امکانات رفاهی و ایمنی ۲۰۶ تیپ ۳ نیز همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم شبیه به تیپ ۵ بوده که از جمله آنها می‌توان به سیستم ترمز ضدقفل (ABS، EBD، EBA)، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه اتوماتیک، مه‌شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ بدرقه، آینه بغل برقی دارای گرمکن، بالابر برقی شیشه‌های عقب و جلو، ایموبلایزر، سیستم کنترل بخار بنزین، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع و صندلی تاشو عقب اشاره کرد.  

پژو ۲۰۶

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ کارکرده در بازه ۱۸۰ تا ۴۲۰ میلیون تومان نسبت به وضعیت ظاهری و فنی خودرو متغیر است.

کد خبر 142613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha