معرفی راین R3؛ مقایسه راین R3 با رقبای هم‌رده در بازار خودرو

راین R3 جدیدترین محصول شرکت کم حاشیه خودروسازان راین است. راین R3 در دسته خودروهای اقتصادی قرار دارد و محصولی از شرکت چانگان چین است. راین R3 یک خودروی هاچ بک شهری بوده که نسبت به دیگر رقبایش نکات مثبت بسیاری دارد.

/ خبرنگار: امین سرمدی/ به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروسازان راین فعالیت خود را در سال 1382 آغاز کرد. ابتدا این شرکت خودروساز خصوصی اقدام به مونتاژ هیوندای ورنا و آوانته کرد و توانست به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کند. بعد از اینکه شریک کره‌ای خودروسازان راین ایران را ترک کرد این شرکت تصمیم گرفت با شرکت‌های چینی گریت وال و فاو همکاری کند. همکاری هایی که منجر به عرضه خودروهای ولکس C30 و ولا V5 شد.

 

از راین R3 بیشتر بدانید:

رویت لارک Q1 یا لارک R3؛ خودرو جدید خودروسازان راین

لارک R3 خودروسازان راین چه مشخصات فنی دارد؟

اعلام قیمت رسمی خودرو راین R3

نخستین تیزر رسمی خودرو راین R3 منتشر شد + مشخصات فنی

 

 

 

 

هیوندای آوانته خودروسازان راین

 

هیوندای آوانته

 

هیوندای ورنا خودروسازان راین

 

هیوندای ورنا

 

ولکس C30 خودروسازان راین

 

ولکس خودروسازان راین

 

ولا V5 خودروسازان راین

 

ولا وی5 خودروسازان راین



این شرکت پس از عرضه خودروهای مذکور چند سالی فعالیت خود را متوقف کرد و در نهایت با معرفی یک خودروی هاچ بک که البته شباهت زیادی نیز به خودروهای MINI MPV دارد، به عرصه تولید خودرو بازگشت.

راین R3 یکی از محصولات شرکت چینی چانگان تحت عنوان CX20 بوده که در سال 2011 رونمایی شده است. پس از چند سال تولید این خودرو متوقف و شرکت نوپای چینی دیگری به نام لارک مالکیت آن را به عهده گرفت. شرکت لارک این خودرو را با نام لارک Q1 و با ایجاد برخی تغییرات به تولید رساند و تنها در بازار چین فروشش را ادامه داد.

 

راین R3



سرانجام خودروسازان راین این محصول را با نام تجاری خود که R3 نام دارد در ایران معرفی کرد. این خودرو در ایران رقبای مختلفی دارد که پژو ۲۰۷ اتوماتیک و MVM 315 پلاس از جمله آنها هستنند. راین R3 نسبت به خودروهای نام برده برتری‌هایی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

مقایسه طراحی ظاهری

راینR3 از نظر طراحی ظاهری خودرویی نسبتا ساده و اقتصادی است. با اینکه شرکت سازنده این خودرو اعلام کرده که راین R3 یک خودروی هاچ بک محسوب می شود اما ظاهر آن شباهت زیادی به خودروهای MINI MPV دارد و همین مورد سبب شده تا فضای کابین آن قابل قبول ارزیابی شود. همچنین سبک طراحی این خودرو به نحوی است که با دیگر رقبایش کاملا متمایز به نظر می‌رسد.


طراحی ظاهری خودرو و نظر در مورد آن امری سلیقه‌ای و مختص هر فرد است اما به صورت کلی طراحی نماینده خودروسازان راین نسبت به پژو 207i اتوماتیک و MVM 315 پلاس در بازار ایران منحصر به فرد است. پژو 207 که در اصل فیس لیفت پژو 206 بوده و همچنین MVM 315 پلاس نیز مانند نماینده پژو فیس لیفتی برای MVM 315 است. هر دوی این خودروها در بازار ایران سال‌هاست وجود دارند و از این رو راین R3 می‌تواند انتخابی مناسب برای افرادی باشد که ظاهر خودروهای پژو و ام وی ام برایشان تکراری شده است.

مقایسه کابین و فضای داخلی

با ورود به کابین راین R3 با یک طراحی نسبتا ساده اما قابل قبول مواجه می شویم. در قسمت میانی داشبورد دریچه های سیستم تهویه مطبوع خودرو قرار گرفته و پس از آن یک صفحه نمایش بزرگ لمسی تعبیه شده است. بخش بعدی مربوط به کلید های تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو است و در انتها نیز چند فضا برای قرار دادن اشیا وجود دارد.

 

راین آر3



داشبورد این خودرو از نظر طراحی با وجود سادگی بکار رفته در آن ظاهر بهتری نسبت به پژو 207 اتوماتیک و MVM 315 پلاس دارد. ارگونومی کابین R3 نیز قابل قبول بوده و تمامی ادوات به راحتی در دسترس راننده قرار دارند. متریال به کار رفته در داشبورد و اتاق نیز کیفیت مطلوب داشته و در بلند مدت افت کیفیت چندانی پیدا نخواهد کرد.

بخش بعدی بررسی و مقایسه کابین R3 با رقبایش مربوط به فضای اتاق است. موردی که قطعا نماینده راین را در مقابل رقبای مطرح خود سربلند خواهد کرد. به لطف طراحی سقف بلند و فاصله محوری مناسب، سرنشینان راین R3 خصوصا در ردیف عقب اصلا با کمبود فضای سر و پا روبرو نشده و به همین علت در مسافت‌های طولانی اذیت نخواهند شد. این در حالی است که پژو 207i فضای بسیار کمی در ردیف عقب داشته و عملا ردیف عقب برای افراد قد بلند قابل استفاده نیست. با اینکه این مورد در نماینده ام وی ام کمی بهبود داشته اما کماکان راین R3 با اختلاف از رقبای خود بالاتر است.

مقایسه مشخصات فنی

فرزند جدید شرکت خودروسازان راین یعنی R3 به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.3 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است. این پیشرانه توانایی تولید 90 اسب بخار قدرت و 116 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و همچنین قدرت تولید شده توسط پیشرانه این خودرو از طریق یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. حداکثر سرعت این خودروی اقتصادی 175 کیلومتر بر ساعت و همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. در بخش مشخصات فنی این خودرو مزایای قابل توجهی نسبت به رقبای خود دارد.

 

خودروسازان راین راین آر3



یکی از مزیت‌های این خودرو مصرف پایین‌تر نسبت به پژو 207 اتوماتیک و ام وی ام 315 پلاس است. اما بزرگترین مزیت و تفاوت مثبت راین R3 نسبت به پژو 207 اتوماتیک و MVM 315 پلاس جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته این خودرو است.

 

راین آر3



این گیربکس ضرایب دنده مناسبی داشته و هنگام تعویض دنده‌ها تقه‌هایی که جعبه دنده AL4 قدیمی پژو به اتاق وارد می‌کرد را ندارد. همین مورد سبب شده تا ارزش خرید راین R3 نسبت به پژو 207 اتوماتیک بیشتر شود.

 

مقایسه امکانات رفاهی و ایمنی

امکانات رفاهی راین R3 دیگر نقطه قوت این خودروی اقتصادی است. در بخش امکانات رفاهی با توجه به اینکه R3 یک خودروی مقرون به صرفه است اما اوضاع خوبی نسبت به رده قیمتی خود دارد. این خودرو به امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، چراغ روشنایی روز، سنسور باد تایرها، سانروف برقی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایشگر ۹ اینچی لمسی اندروید، دو کیسه هوا، تهویه دستی الکتریکی مجهز شده است. با توجه به رده قیمتی این خودرو امکانات رفاهی و ایمنی آن کاملا قابل قبول بوده و بیشتر رقبای این خودرو در این بخش قیمت‌های بیشتری نسبت به این خودرو دارند.


 

نتیجه‌گیری

قیمت راین R3 در شهریورماه 1401 هنگام رونمایی از این خودرو 449 میلیون تومان اعلام شد. اکنون این خودرو با وجود افزایش قیمت‌های سرسام آور بازار کماکان زیر 500 میلیون تومان و به صورت دقیق 499 میلیون تومان قیمت دارد.

راین R3 همانطور که اشاره کردیم در دسته خودروهای اقتصادی قرار داشته و نسبت به سایر رقبایش از جمله پژو 207i اتوماتیک و MVM 315 پلاس در بسیاری موارد ارزش خرید بالاتری دارد. از نقاط قوت راین R3 میتوان به تنفس طبیعی بودن پیشرانه، فضای قابل قبول کابین، امکانات رفاهی مناسب و جعبه دنده اتوماتیک بدون تقه اشاره کرد.

 

راین آر3


 

کد خبر 140550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha