خودرو شاین مکس؛ برادران دوقلوی ایران خودرو از دیار اژدها (+فیلم بررسی شاین مکس هیبریدی)

خودرو شاین مکس که در دو نسخه بنزینی و هیبریدی توسط ایران خودرو وارد کشور شده در واقع محصول دانگ‌فنگ چین است. در این گزارش با مشخصات فنی شاین مکس آشنا می‌شوید و ویدئوی بررسی شاین مکس را می‌بینید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودرو شاین مکس که نخستین خودروی وارداتی ایران خودرو است، محصول آئولوس یکی از زیرمجموعه‌های دانگ فنگ چین است که با نام آئولوس ئی‌ژوان در بازار چین شناخته می‌شود.

شاین مکس در دو نسخه توسط ایران خودرو وارد شده است که شامل شاین مکس بنزینی و شاین مکس هیبریدی می‌شود.

تفاوت شاین مکس بزنینی با شاین مکس هیبریدی بیشتر در مشخصات فنی، امکانات و آپشن‌های دو خودرو است و می‌توان گفت که نسخه هیبریدی از آپشن بسیار کمتری نسبت به نسخه بنزینی برخوردار است.

مشخصات فنی شاین مکس

شاین مکس بنزینی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو GDI با کد DFMC۱۵TP۱ شناخته شده و می‌تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر به محور جلو منتقل کند.

در سوی دیگر اما شاین مکس هیبریدی به پیشرانه ۱.۵ لیتری با کد DFMC۱۵TE۱ مجهز شده که توان تولید ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس HEV GB به چرخ‌های خودرو دارد.

حداکثر سرعت شاین مکس در نسخه بنزینی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و در نمونه هیبریدی ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است در حالی که نسخه بنزینی ۱۴ اسب بخار کمتر قدرت تولید می‌کند. مصرف سوخت شاین مکس بنزینی ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و نسخه هیبریدی به‌صورت ترکیبی ۵ لیتر و شهری ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند.

تصاویر شاین مکس بنزینی را در گالری ذیل ورق بزنید:

ظاهر هر دو نسخه شاین مکس هیبریدی و بنزینی یکسان است اما کابین نسخه بنزینی به صورت دو رنگ است و در نسخه هیبریدی تک رنگ مشکی.

خودرو شاین مکس سدانی در ابعاد بزرگ خانوادگی در کلاس D است که نسخه بنزینی آن با سطح تجهیزات مناسب عرضه می شود و تنها رقیبی که در بازار ایران می‌تواند داشته باشد و البته هنوز به صورت رسمی نیز عرضه نشده، آریزو ۸ فونیکس است.

امکانات ایمنی و رفاهی شاین مکس

آیینه‌های جانبی برقی گرم‌کن دار با قابلیت تاشوندگی، کیسه هوای ایمنی جلو، جانبی و پرده ای، سان روف برقی پانورامیک، صندلی راننده ۶ حرکته برقی گرمکن دار به همراه تهویه(فن) و حافظه و ماساژور و حرکت خودکار صندلی راننده در زمان روشن و خاموش شدن خودرو(خوشامدگویی)، صندلی شاگرد ۴ حرکته برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان در ردیف عقب، دکمه روشن/ خاموش و ورود بدون کلید، صفحه نمایش لمسی همراه با پورت USB و Carbitlink، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور جلو، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، تابلوخوان مسیر و سیستم تشخیص علائم رانندگی، کروز کنترل تطبیقی و سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEB) بخشی از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی شاین مکس بنزینی است.

 سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، ترمز پارک برقی (EPB)، سیستم ترمز اتوماتیک (Auto hold)، ترمز کمکی اضطراری (EBA)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HHC) و سیستم ترمز هوشمند (BOS) نیز وظیفه تامین ایمنی حداکثری در شاین مکس را انجام می‌دهد.

تفاوت شاین مکس بنزینی با شاین مکس هیبریدی

شاین مکس هیبریدی اما سیستم‌های همیار رانندگی و کروز کنترل تطبیقی را ندارد. صندلی‌های راننده و شاگرد نیز در شاین مکس هیبریدی به صورت دستی تنظیم می‌شود.

تصاویر شاین مکس هیبرید را در گالری ذیل ورق بزنید:

شاین مکس هیبریدی همچنین بر خلاف نسخه بنزینی به آیینه‌های جانبی برقی گرم‌کن دار با قابلیت تاشوندگی مجهز نیست.

به جز مواردی که در بالا به آن اشاره شد هیچ تفاوت دیگری بین شاین مکس هیبریدی و شاین مکس بنزینی وجود ندارد.

قیمت شاین مکس

خودرو شاین مکس چندی پیش با قیمت علی الحساب یک میلیارد تومان در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای پیش ثبت نام کنندگان به فروش گذاشته شد و انتظار می‌رود تا قیمت نهایی در حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باشد.

در ادامه می‌توانید ویدئوی معرفی شاین مکس بنزینی و شاین مکس هیبریدی همراه با تست شتاب صفر تا صد دو خودرو را با دستگاه درگی، تماشا کنید:

کاتالوگ و مشخصات فنی شاین مکس را نیز پایین‌تر از ویدئو می‌توانید ببینید.

کاتالوگ و مشخصات فنی شاین مکس بنزینی و شاین مکس هیبریدی
کاتالوگ و مشخصات فنی شاین مکس بنزینی و شاین مکس هیبریدی

کد خبر 144252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha