چرا نمایشگاه خودرو تهران از ۳ تا ۶ اسفند برگزار می‌شود!؟ / راهکار تیم اجرایی در کاهش مشکلات ترافیکی نمایشگاه

نمایشگاه خودرو تهران از سوم تا ششم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر تهران برگزار می‌شود اما دلیل مهمی پشت انتخاب این روزها نهفته است. به دلیل هم‌زمانی این روزها با دو تعطیلی رسمی، این تاریخ تعیین شده است تا تلاش شود کمترین مشکل ترافیکی بر خلاف سایر نمایشگاه‌ها در محدوه خیابان سئول ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نمایشگاه خودرو تهران پس از سال‌ها قرار است تا در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود و همین موضوع موجب شده تا باز هم بحث قدیمی مشکلات ترافیکی در این منطقه داغ شود.

همین ابتدا باید تاکید کنیم که هنوز هم محل نمایشگاه بین‌المللی تهران از هر نظر برتر از شهر نمایشگاهی آفتاب است که با هدف جایگزینی با نمایشگاه بین المللی تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفت. از زیرساخت‌های بهداشتی و رفاهی و فضای قابل بهره‌برداری تا موضوعات امنیتی و دسترسی راحت و موقعیت مکانی از جمله دلایل برتری نمایشگاه تهران بر شهر آفتاب است.

اسفند امسال؛ نمایشگاه بین المللی خودرو تهران برگزار می شود (+زمان و مکان جدید)

در باب مناسب نبودن شرایط امنیتی شهر آفتاب نیز همین گزاره کافی است که تا امروز هیچ یک از مقامات رده بالای کشور در این نمایشگاه حاضر نشدند و این امید می‌رود که در نمایشگاه خودرو تهران شاهد حضور رئیس جمهور یا معاون اول، به دلیل فراهم بودن زیرساخت امنیتی نمایشگاه بین المللی تهران باشیم.
شاید تنها مشکل ترافیکی است که برگزاری نمایشگاه در این محل را با شک و تردید همراه می‌کند که آن‌هم خوشبختانه راهکارهای مختلفی دارد.
خوشبختانه متولی برگزاری نمایشگاه خودرو تهران به دلیل تجربه برگزاری ده‌ها نمایشگاه خودرو در ایران و چهار دوره نمایشگاه خودرو تهران در شهر آفتاب، اشراف کاملی به مشکلات برگزاری نمایشگاه خودرو دارد و به همین دلیل نیز تدابیر مناسبی برای برگزاری این نمایشگاه در سئول اندیشیده شده است.
نخستین تدبیر که از نگاه بسیاری منتقدان و کارشناسان مغفول مانده است به انتخاب زمان برگزاری نمایشگاه خودرو تهران بازمی‌گردد.
در تعیین زمان برگزاری سعی شده تا روزهایی انتخاب شود که متقارن با تعطیلی رسمی به مناسبت روزی مهم برای شیعیان (ولادت حضرت قائم عجل‌الله) و روز تعطیل آخر هفته (جمعه) باشد.
نمایشگاه خودرو تهران از پنجشنبه سوم اسفندماه آغاز می‌شود و در روز یکشنبه ششم همین ماه که ولادت امام زمان است، به پایان می‌رسد. به عبارت بهتر از چهار روز برگزاری نمایشگاه، سه روز آن روزهای تعطیل است که شهر تهران با کمترین بار ترافیکی مواجه خواهد بود پس نباید نگرانی از بابت بار ترافیکی وجود داشته باشد مگر اینکه برخی از منتقدان بخواهند، نمایشگاه خودرو را وسیله‌ای برای انتقاد از صنعت خودرو کشور قرار دهند که آن هم موضوع دیگری است که در این مجال نمی‌گنجد.
انتخاب مناسب‌ترین روزهای تقویم برای برگزاری نمایشگاه اما همه تدبیر برگزارکننده نمایشگاه خودرو تهران نیست. در دهه هفتاد و هشتاد که نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شد، اتوبوس‌هایی از میادین مهم شهر اقدام به جابه‌جایی بازدیدکنندگان به محل نمایشگاه و بالعکس می‌کردند که نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی آن محدوده داشت.
برگزارکننده نمایشگاه خودرو تهران نیز برای کاهش هر چه بیشتر بار ترافیکی نمایشگاه خودرو در محدوده خیابان سئول، تا لحظه تنظیم این یادداشت، 100 دستگاه اتوبوس را برای جابه‌جایی علاقمندان به حضور در نمایشگاه خودرو در میادین اصلی شهر مستقر خواهد کرد که امکان افزایش آن در روزهای برگزاری نمایشگاه با توجه به استقبال بازدیدکنندگان وجود دارد.
برنامه‌های دیگر نیز در برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه خودرو تهران وجود دارد که مجال پرداختن به آن نیست.
اما در پایان جا دارد سخنی با برخی مقامات مدیریت شهری داشته باشیم که از همین امروز شمشیر را برای نمایشگاه خودرو تهران از نیام بیرون آوردند.
نمایشگاه خودرو تهران اصلی‌ترین ویترین صنعت پیشران خودرو در کشور است و میزبان میهمانان خارجی زیادی خواهد بود که برای شرکت در همایشی به این نمایشگاه خواهند آمد. متاسفانه شهر آفتاب امکانات میزبانی از مقامات و مهمانان خارجی در کمترین سطح را نیز ندارد در حالی که نمایشگاه تهران در میان لوکس‌ترین هتل‌های پایتخت قرار دارد و مناسب‌ترین زیرساخت نمایشگاهی ایران را در اختیار دارد.
پیشنهاد ما به برخی از مقامات شهری این است؛ به جای رفتار نمایشی اجازه دهند که میهمانان خارجی را به پایتخت بیاوریم تا ایران واقعی را ببینند. با این کار هم پاسخی به تبلیغات ایران هراسانه داده‌اید هم یک پذیرایی در شان ایرانیان از مهمانان خارجی خواهید داشت.
ختم کلام اینکه برگزاری نمایشگاه خودرو تهران با هزینه بخش خصوصی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران نه تنها به زیان مدیریت شهری نیست بلکه پرستیژ مدیریت آقایان را نیز با نمایش ندادن ضعف‌های ساختاری نمایشگاه شهر آفتاب، حفظ خواهد کرد.
کد خبر 144287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha