کد خبر 17273
۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲
محصولات ایران‌خودرو یا خوبند یا خیلی‌خوب

پرشین خودرو: معاون کیفیت ایران خودرو اعلام کرد: به طور متوسط از نظر کیفی و عملکردی محصولات سواری ایران خودرو از سال 88 تاکنون 44 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش «پرشین خودرو»، کیانوش پورمجیب با بیان این مطلب گفت: با بکارگیری روش های نوین کیفی سازی، هم اكنون همه محصولات تولیدی این شركت در رده كیفی خوب و خیلی خوب قرار دارند. این امر حاكی از عملكرد بالای ایران خودرو نسبت به اهداف آیین نامه ارتقای كیفیت خودروها است. وی قطعات برگشتی ازخدمات پس از فروش یا C/100 را از جمله شاخص های مهم در كیفیت خودروها عنوان كرد و گفت: هدف آیین نامه ارتقای كیفیت در خصوص شاخص C/100 یا تعداد قطعات تعویضی در 100 خودروی نزد مشتری سه ماه پس ازتحویل، برای تمامی محصولات ساخت داخل تا سال 1392 برابر 20 تعیین شده است. پورمجیب درصد بهبود کیفی محصولات ایران خودرو در سال 91 نسبت به سال 88 براساس این شاخص را برای خودروهای پژو206، سمند، 405، پارس و تندررا به ترتیب 43، 49، 28، 23 و 45 درصد دانست. وی ادامه داد: در سال 89 گارانتی محصولات ایران خودرو از 12 ماه و 30000 كیلومتر به 24 ماه و 40000 كیلومتر افزایش یافته است. معاون كیفیت ایران خودرو با بیان اینكه درصد رشد خودروهای تحت گارانتی سال 90 نسبت به سال 89(54 درصد) بوده تاكید كرد: درصد رشد هزینه گارانتی محصولات تولیدی در سال 90 نسبت به سال 89، 42.9 درصد است. به عبارت دیگر درصد رشد هزینه گارانتی نسبت به درصد رشد خودروهای تحت گارانتی (11.9درصد) كمتر بوده و این بیانگر كاهش هزینه گارانتی محصولات تولیدی براساس ماه مراجعه می باشد. پورمجیب با اشاره به اینکه درچرخه تامین قطعات ایران خودرو هیچ سازندای با گرید C وجود ندارد، خاطر نشان ساخت: درحال حاضر ایران خودرو دارای 51 سازنده با گریدA و 579 سازنده با گریدB دارد. وی افزود: متوسط رضایتمندی مشتریان از كیفیت محصولات سواری تولیدی ایران خودرو در سال 87 مقدار 65.43 درصد بوده كه در چهار ماهه سال 91 به میزان 68.9 درصد رسیده است. معاون كیفیت ایران خودرو همچنین از افزایش رضایت از كیفیت فرآیند خدمات پس از فروش این گروه صنعتی خبر داد و تصریح كرد: در شش ماهه نخست سال 88 این میزان 2. 63 درصد بوده که این میزان در تیرماه سال جاری به 7. 74 درصد ارتقا یافته است. معاون كیفیت ایران خودرو، تمركز بر خواست مشتری در شاخص های كیفیت، گسترش نظارت به همه واحدهای موثر در زنجیره ارزش شركت، تمركز بر بهینه سازی الگوهای رفتاری، فرایند محوری در پیشبرد فعالیت ها، استانداردسازی رویه ها و مشخصه ها و دست یابی به بالاترین استانداردها در كیفیت محصولات و خدمات را از اقدامات اصلی در حوزه كیفیت در سال 1391 عنوان كرد.
کد خبر 17273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دوست خوب من! ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    2 0
    می دونی چیه دوست خوب من! من همین الان خیلی فکر کردم، ما دو تا راه بیشتر نداریم، اول اینکه تو معنی خوب را نمی دونی! دوم اینکه تو معنی خیلی خوب را نمی دونی! آها یه ره سومی هم داریم! تو اصلا معنی خوب و خیلی خوب را با هم نمی دونی! غیر این سه راه راه دیگه ای هم داریم؟؟؟!!!
  • دوست خوب من! ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    2 0
    آهان! یه راه چهارمی هم هست!اینکه تو اصلا دوست خوب من میستی؟؟ غیر این 5 راه راه دیگه ای هم هست؟؟؟