کد خبر 19490
۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
وقت آن است بر خودروسازان نظارت شود

پرشین خودرو: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: دولتمردان خیلی ناز خودروسازان را کشیده‌اند ولی وقت آن رسیده که بر عملکرد صنعت خودروسازی کشور نظارت دقیق‌تر و جدی‌تری شود.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، کمال‌الدین پیرموذن گفت: موضوع افزایش قیمت خودرو هنوز در کمیسیون صنایع و معادن مطرح نشده است. ما نیز از گران شدن تولیدات خودروسازان از طریق رسانه‌ها مطلع شدیم. نماینده مردم اردبیل با تشریح دلایل گران شدن قیمت خودرو، گفت: نوسانات نرخ ارز، عدم پرداخت یارانه صنعت، پرواز نرخ تورم و گران شدن قطعات وارداتی از جمله دلایل گران شدن خودرو از سوی خودروسازان بیان شده است البته کمیسیون صنایع و معادن این موضوع را به زودی مورد بررسی قرار خواهد داد تا افزایش قیمت خودرو نامعقول و ناعادلانه نباشد. وی آثار روانی قیمت خودروهای وارداتی بر افزایش قیمت خودروهای داخلی را مورد اشاره قرار داد و افزود: بر اساس اعتراف وزیر صنعت، معدن و تجارت ارز به نرخ 1226 تومان برای واردات خودروهای خارجی در اختیار برخی واردکنندگان قرار گرفته است و این در حالی است که صنعت کشور به ویژه صنعت خودروسازی با مشکلات عدیده مالی روبروست به بیان دیگر اگر ارز مرجع در اختیار صنعت‌کاران و خودروسازان داخلی قرار می‌گرفت نرخ خودروهای لوکس داخلی و سایر کالاهای ارزبر وارداتی متاثر از خودروهای وارداتی نمی‌شد. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تامین نقدینگی خودروسازان از طریق افزایش قیمت خودروهای داخلی را بی‌انصافی آشکار دانست و افزود: با وجودی که 35 درصد صنعت خودروسازی کشور در اختیار بانک پارسیان است و این بانک می‌تواند نقدینگی مورد نیاز ایران خودرو را تامین کند ولی مدیریت بازار خودروهای وارداتی به نحوی انجام می‌شود که گویی هیچ منبعی جز گران کردن خودروهای داخلی وجود ندارد به بیان دیگر گویی تنها راه رفع کسری بودجه صنعت خودروسازی کشور، جیب مردم است. پیرموذن افزود: دولتمردان خیلی ناز خودروسازان را کشیده‌اند ولی وقت آن رسیده که بر عملکرد صنعت خودروسازی کشور نظارت دقیق‌تر و جدی‌تری شود در حقیقت افزایش قیمت خودروهای داخلی به نحوه مدیریت مدیران صنعت خودروسازی کشور بستگی دارد به بیان دیگر تحمیل هزینه‌های ناشی از بی‌کفایتی برخی از مدیران صنعت خودروسازی بر دوش مردم ناعادلانه و ظلم است.
کد خبر 19490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی س ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
    1 0
    آقایان نماینده فکر نمیکنید شما نماینده ملت هستید و باید از حقوق ملت دفاع کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • یوسفی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
    2 0
    نوش دارو پس از مرگ سهراب !! بنده خدا خودروسازان به هر حیله ای که بود ،قیمت ها ی خودرو را آزاد کردند. هزاران پیش خریداران خودرو که بیش از 8 ماه از سال پولشان توی جیب خودروسازان است و آنها به بهانه دادن سود ناچیز هر بلایی را سر مشتری میآورند که کمترینش عدم تحویل خودرو در سررسید آن میباشد، شما وکمیسیون صنعت کجا بودید؟!! مگر چند بار ما باید متحمل افزایش قیمت خودرو بشویم؟ مگر حقوق کارمند در ابتدای سال چقدر افزایش یافت که متحمل اپرداخت چند ده میلیونی افزایش قیمت خودرو شود؟!!