کد خبر 22438
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
نتیجه «خودرو کیلویی چند» چه بود؟

پرشین خودرو:‌ در شرایطی که پس از اعلام قیمت های جدید خودرو توسط شورای رقابت انتظار می رفت که روال عرضه و تقاضای خودرو عادی شود اما تازه ترین گزارش ها از کاهش 77.6 درصدی تولید خودروهای سواری سبک حکایت می کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، همچنین نسبت تولید به ماه مشابه سال قبل تنزل چشمگیر 78.1 درصدی را نشان می دهد که زنگ خطری برای افزایش مجدد قیمت ها و به خطرافتادن اشتغال بخش خودرو محسوب می شود. از جمله عوامل اصلی در این روند نزولی کاهش تولید خودروهای شرکت ایران خودرو خراسان (پژو ۴۰۵، پژو پارس، سوزوکی گرند ویتارا) است. همچنین خودروهایی نظیر رنو مگان، توجوی هاچ بک، تیبا و سایپا x132 نیز توسط سایپا و شرکت های دیگر کمتر تولید یا مونتاژ شده اند. ۹۸ درصد از حجم خودروهای تولید شده در فروردین ماه امسال در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و ۲ درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است. رئیس انجمن قطعه سازان خراسان رضوی: ۱۵۰ هزار خودروی فروش نرفته نتیجه «خودرو کیلویی چند است» می باشد نتیجه «خودرو کیلویی چند است» در همین حال آروند، رئیس انجمن قطعه سازان خراسان رضوی در گفت وگو با خراسان درباره آمار کاهش تولید خودرو گفت: متاسفانه کاهش قابل توجه تولید خودرو را باید نتیجه دخالت ها در روند قیمت گذاری دانست که حدود ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در نتیجه به کار بردن عبارت هایی نظیر «خودرو کیلویی چند» و ایجاد انتظار در مردم برای کاهش شدید قیمت ها در ماه ابتدایی سال به فروش نرفته است که البته مقدار بسیار کمی از این خودروها به دلیل کمبود قطعه بوده است و بیشتر به دلیل کاهش تقاضا برای خرید بوده است. رئیس انجمن قطعه سازان تصریح کرد: کاهش تولید خودرو علاوه بر خسارت و ضرر و زیان برای قطعه سازان و مجموعه سازان در نهایت به متضررشدن مصرف کننده ختم خواهد شد، زیرا وقتی تولید کم یا متوقف شود مجددا قیمت ها بالا خواهد رفت. آروند در ادامه درباره وضعیت تولید قطعه سازان تصریح کرد: اوضاع قطعه سازان خراب است و از بانک ها خواستیم تا اقساط وام های قطعه سازان را تا ۴ یا ۵ ماه به عقب بیندازند. رئیس انجمن قطعه سازان تصریح کرد: قیمت خودرو باید در فرآیند بازار (عرضه و تقاضا) تعیین شود. وی در مورد کاهش تولید خودرو سوزوکی گرند ویتارا گفت: این موضوع به دلیل محدودیت هایی است که ژاپنی ها به وجود آوردند و ایران خودرو کوتاهی نکرده است. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ خودروهای تولید داخل می توان به تولید مجدد خودروی پژو ۲۰۶ اشاره کرد. کاهش تولید وانت و اتوبوس در بخش وانت شاهد کاهش 77.9 درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به قطع تولید خودروی وانت کاپرا و کاهش قابل توجه تولید خودروهای وانت مزدا تک کابین و وانت پیکان است. در گروه سنگین در بخش خودروهای تجاری مسافری در ماه جاری هیچ گونه خودرویی تولید نگردید.
کد خبر 22438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    4 0
    نتيجه اش تعطيل كردن خودرو سازي .. بيكاري چندين هزار نفر و به طبع سر به فلك كشيدن قيمت خودرو ...
  • حرف حساب ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    3 1
    چرا میفرمایید 150 هزار خودرو ما که میدانیم 70 درصد به بالا خودروهای کف و به علت نداشتن قطعه تجاری نشدن والا همه رو تو بازار آزاد آب کرده بودید شرایط اقساطیتون هم مثل قرار داد ترکمنچای میمونه تازه به سر مردم و دولت و غیره منت هم میذاری بروید مدیریتتونو اصلاح کنین تا جورش رو مردم نگشن بعدش بندازین گردن اینو اون.
  • صادق ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    0 0
    سمند بفروشید به سوریه 5 میلیون - پراید 3 میلیون خودرو سازها هم ضرر نمی کنند .