کد خبر 30109
۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
رونمایی از خودرو جدید فولکس در شیکاگو

پرشین خودرو: یک نسخه فوق‌العاده و انحصاری از فولکس واگن بیتل در نمایشگاه خودرو شیکاگو رونمایی شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، این خودرو تمام محور برای شرکت در رقابت‌های Global Rallycross Championship در امسال در نظر گرفته شده است و به صورت رسمی‌در رقابت‌های Summer X Games extreme sports در تگزاس برای اولین بار به رقابت خواهد پرداخت.

خودروساز آلمانی هنوز اطلاعات کامل فنی در مورد این مدل را منتشر نکرده است ولی اعلام کرده که محصول تولیدی دارای قدرت پیشرانه ۵۶۰ اسب بخاری از یک موتور توربوشارژ تزریق مستقیم TSI خواهد بود. در مقام مقایسه این خودرو قدرتمند که Beetle GSR نام دارد از تمامی‌محصولات این شرکت همچون فولکس واگن گلف GTI که دارای قدرت پیشرانه ۲۰۷ اسب بخاری و ۲۰۶ پوند بر فوت نیروی گشتاور است قوی تر است.

این خودرو در راستای پروژه VWVortex که پیش از این محصولاتی همچون Golf R که دارای قدت پیشرانه ۵۰۰ اسب بخاری از یک موتور ۲٫۰ لیتری چهارسیلندر EA888 و از پلتفرم بیتل نیز بهره برده بود است و البته از تمامی‌آنان نیز قدرتمندتر است. بیتل جدید در طراحی خود از نظرات کارلو ساینز که پیش از این در طراحی Volkswagen Polo R rallycross دخیل بود نیز بهره جسته است که البته قرار بود در رقابت‌های Barcelona X-Games شرکت کند که بنا به دلایلی این پروژه محقق نشد.

خودرو ذکر شده دارای قدرت پیشرانه ۵۵۰ اسب بخاری و ۶۲۷ پوند بر فوت نیروی گشتاور است و در ضمن دارای شتاب صفر تا صد در تنها دو ثانیه بود. فولکس واگن از نیروهایی همچون مایکل اندرتی قهرمان سابق فرمول وان در تیم رالی کراس خود بهره می‌برد و البته در اندیشه اضافه کردن نیروهای تازه نفس تر نیز است.

VW-Beetle-Rallycross-002

به گزارش خودروسازی، خودروساز آلمانی در حال جشن گرفتن ۶۵ سال تولید مدل بیتل از تولید مدل اریجینال Type-1 است که تاکنون در حدود ۵٫۵ میلیون بیتل به فروش رفته است و به نوعی ۳ نسل تاکنون درگیر این مدل دوست داشتنی بوده اند.

نخستین حضور بیتل نیز در رقابت‌های قهرمانی جهان به سال ۱۹۷۰ باز می‌گردد که در ان سال با قهرمانان فرمول وان همچون جان باتن توانست به مقام‌های متعددی دست پیدا کند.

کد خبر 30109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha