از حضور موثر برند رنو در ایران استقبال می کنیم

پرشین خودرو: قرارداد جدید رنو و ایدرو در حالی به امضای طرفین رسید که محصولات اولیه تولیدی توسط شرکت مشترک چندی است که توسط نگین خودرو به بازار ایران عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، در یک روز تعطیل البته در ایران که همه در فکر استراحت و تجدید قوا بودند یک خبر بر روی برخی از خبرگزاری های خارجی و البته ایرانی خود نمایی می کرد«قرارداد جدید همکاری رنو و ایران امضا شد».


کمپانی رنو فرانسه بالاخره با طرف ایرانی که این بار نه سایپا و نه ایران خودرو بلکه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت یک قرارداد جدید همکاری و این بار با هدف حضور گسترده در بازار خودروی ایران امضا کرد.


تاریخچه حضور رنو در ایران به مونتاژ رنو5 در سایپا و پارس خودرو باز می گردد که البته در سایپا با نام رنو5 و در سال 97 که به پارس خودرو منتقل شد با نام سپند وارد بازار شد.


رنو5 یکی از محبوب ترین خودروهای بازار ایران بود که هیچ وقت مدل های بعدی رنو همچون سپند و رنو21 نتوانستند جای پای آن بگذارند.


در سال 2004 شرکت مشترکی بین ایران و رنو فرانسه با نام رنو پارس تاسیس شد که شرکای اصلی آن را رنو فرانسه، ایدرو، ایران خودرو و سایپا تشکیل می دادند.


در این شرکت مشترک سهم 51 درصدی در دستان رنو فرانسه و سهم 49 درصدی در دستان طرف ایرانی است و مسوولیت اصلی این شرکت هماهنگی برای تولید و مونتاژ مدل های گوناگون رنو در ایران است.


اما تا قبل از امضای قرارداد جدید ایدرو و رنو برخی از محصولات برند فوق در ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو تولید می شد که نام آشناترین آنها تندر90 است. برخی دیگر از محصولات نیز توسط نماینده رسمی رنو در ایران یعنی شرکت «نگین خودرو» وارد و در بازار عرضه می شد که معروف ترین مدل وارداتی "داستر" نام داشت.


حالا با قرارداد جدید، داستر جدید و سیمبل که هر دو جزو محصولات وارداتی رنو توسط نگین خودرو بودند در ایران تولید خواهد شد و باید دید واکنش نگین خودرویی ها به این اتفاق که شاید گریبان مدل های دیگر را نیز بگیرد چیست.


جمشید حسینی مدیرعامل نگین خودرو در مورد این اتفاق و حضور رنو به عنوان سازنده در ایران به «پرشین خودرو» گفت: این همکاری به طور قطع تاثیر مثبت خواهد داشت. هرچقدر برند رنو در بازار خودرو بیشتر شود و ارایه خدمات آن افزایش یابد، به طور طبیعی اثرات آن روی فعالیت های نگین خودرو مثبت است.


وی ادامه داد: حضور مدل های گوناگون از خودروی رنو در کشور به طور قطع تاثیر ذهنی خوبی بر افکار عمومی خواهد گذاشت و این موضوع به روند فعالیت های نگین خودرو کمک خوبی خواهد کرد.


حسینی تاکید کرد: سهم رنو در بازار جهانی در حال رشد است و هم اکنون 12 درصد از سهم بازار اروپا را در اختیار دارد و حالا این خودروساز فرانسوی(رنو) قصد دارد مسیر خودش را در ایران طی کند.


مدیرعامل نگین خودرو خاطرنشان کرد: رنو با هر شرکتی که به توافق برسد، نگین خودرو به عنوان شریک در کنارش خواهد بود و همچنین از تولید محصولاتی که ما می فروشیم، استقبال خواهیم کرد.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha