کد خبر 6701
۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸
ادغام خودروسازان به ضرر مشتریان است

پرشین خودرو: نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس با بیان این‌که تاکنون اقدامی قانونی جهت ادغام ایران خودرو و سایپا صورت نگرفته است، گفت: به هرمیزان تعداد شرکت‌های فعال خودروساز در کشور بیشتر باشد این امر در ایجاد رقابت، ارتقای کیفیت و کاهش قیمت خودرو موثر خواهد بود.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، محمدرضا سجادیان با نادرست دانستن ادغام دو شرکت ایران خودرو و سایپا اظهار داشت: با ادغام این دو شرکت خودروساز قطعا انحصار در صنعت خودرو کشور ایجاد شده و این موضوع علاوه بر کاهش رقابت در صنعت خودرو، به نفع مصرف کنندگان نیز نخواهد بود. وی افزود: با توجه به سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و حمایت از بخش غیردولتی، باید زمینه سرمایه گذاری برای حضور بخش خصوصی در صنعت خودروسازی کشور فراهم شود. وی با توجه به استراتژی توسعه صنعت خودرو ، بر لزوم تقویت شرکت‌های خودروساز در این راستا تاکید کرد و اظهار داشت: در استراتژی توسعه صنعت خودرو، اهدافی برای تولید خودرو و بازارهای هدف دیده شده است که با توجه به این برنامه باید در راستای تقویت بخش خصوصی و حضور این بخش در صنعت خودرو کشور تلاش بیشتری صورت گیرد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به طرح ادغام دو شرکت ایران خودرو و سایپا در سنوات گذشته، افزود: این مساله از مواردی است که توسط مدیران شرکت‌ها و در سنوات گذشته مطرح گردید و نظراتی نیز در این ارتباط از سوی بسیاری از کارشناسان و مدیران مطرح شد. سجادیان تصریح کرد: البته بحث ادغام شرکت‌های خودروساز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز مطرح شد و در نهایت جهت تصمیم‌گیری به دستگاه‌های اجرایی و دولت واگذار شد. وی ادامه داد: پس از آن دستوری مبنی بر ادغام شرکت‌های ایران خودرو و سایپا از سوی وزارت صنایع و معادن صادر نگردید.
کد خبر 6701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Arash ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    0 0
    نيست که الان خيلي رقابت دارند . الان بيشتر براي کندن جيب مردم رفاقت دارند تا رقابت و کاملا با هم هماهنگند باور نمي کنيد ؟ ببينيد بعد از تمام شدن فروش تندر در ايران خودرو نوبت سايپا ميرسه . اونم حتما گرون تر
  • امیر حسین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    کدوم حمایت از بخش غیر دولتی صورت گرفته؟ جالبه که قیمت محصولات آنها را هم این دو خودروساز تعیین میکنند! اگر بزارند آنها به قیمت واقعی بفروشند اینها باید جمع کنن بروند خونه هاشون! جالبه که هی ایراد میگیرند که بعضا خصوصیها چینی هستند و بی کیفیت، بله درسته قبول داریم ولی محصولات شما هم که قطعاتش داره از چین میاد! میدونین دیگه عمر این خودروسازهای دولتی به سر اومده و فقط دارن دست و پا میزنن و از صحبتهای زد و نقیضشان میشه این مسئله را کاملا فهمید!