آقای وزیر؛ قول دهید با استاندارد یورو 5 تولید کنید

پرشین خودرو: در دوران تصدی بنده در سازمان محیط زیست استاندارد خودروها یورو 4 شد اما؛ حالا باید این استاندارد ارتقا یابد تا بعد از آن به سراغ کیفیت سوخت برویم.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو» علی محمد شاعری رییس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تحویل 40 هزار دستگاه تاکسی صفر به جای تاکسی های فرسوده با اشاره به اینکه محیط زیست و آب مهمترین چالش کشور است گفت: خوشبختانه در برنامه ششم این چالش به خوبی دیده شده است.

وی ادامه داد: آلودگی هوا مهمترین مسئله محیط زیست بوده و سهم خودرو در این آلودگی از همه بیشتر ارزیابی شده است و بر اساس آمار ها در تهران روزانه 2500 نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

شاعری تصریح کرد: 5 درصد مرگ و میر در تهران به دلیل آلودگی هواست و در کل کشور نیز آمارها نشان می دهد که 45 هزار نفر سالانه به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

معاون سابق سازمان محیط زیست کشور با اشاره به سهم ملموس و آشکار خودروها در این مرگ و میر، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: اگر قرار باشد توسعه کشور به قیمت سلامت و جان مردم تمام شود، باید فکری جدید کرد زیرا این توسعه قرار بود کمک حال ایرانیان شود.

وی با انتقاد از مصرف 800 میلیون لیتر انواع سوخت فسیلی در کشور گفت: در دنیا همه به دنبال استفاده از انرژی پاک هستند اما ما همچنان 99 درصد سوخت مورد نیاز خود را از منابع فسیلی تامین می کنیم.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: اینکه نفت و ببنزین در کشور ارزان است؛ پس بیشتر مصرف کنیم، منطق درستی نیست و باید برای تغییر آن کاری کرد.پ

شاعری افزود: من از آقای وزیر صنعت می خواهم تا همین امروز به ما و مردم قول دهند که تولید خودروهای کشور به سوی استاندارد یورو 5 حرکت کند تا بتوانیم سلامتی را به مردم هدیه دهیم زیرا تمام دنیا استانداردهای سوخت و خودروی خود را بهبود بخشیده اند و حالا نوبت ماست. 

کد خبر 67087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha