رکوردزنی سدان «سوبارو» در جهنم سبز اروپا!

پرشین خودرو: بارندگی اخیر در پیست نوربرگ‌رینگ، شانس سوبارو برای ثبت یک رکورد تاریخی را از بین برده بود؛ ولی این بار در هوای آفتابی‌، سوبارو توانست رکورد زیر هفت دقیقه را در جهنم سبز برای مدل WRX STI ثبت کند.

به گزارش پرشین خودرو، خودروی سوبارو WRX STI تایپ RA NBR، یک دور پیست جهنم سبز را در ۶ دقیقه و ۵۷.۷ ثانیه طی کرد و به این ترتیب توانست رکورد جدیدی در گروه سدان چهاردر ثبت کند. با ثبت زمان جدید، این خودرو با اختلاف ناچیز به رکورد ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه‌ای پورشه 918 اسپایدر رسیده است. سوبارو قول انتشار ویدیوی ثبت این لحظه تاریخی را داده است و همه مشتاقانه در انتظار دیدن آن هستیم.

subaru wrx sti

خودروی NBR ویژه، وارد خط تولید انبوه نشده است و از پلتفرم مدل ۲۰۱۷ خودروی WRX STI  استفاده می‌کند. پیشرانه مخصوص رالی ۲.۰ لیتری توربوشارژ تخت و چهار سیلندر این خودرو، ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که در ادامه توسط گیربکس مخصوص مسابقات قهرمانی رالی جهان، به هر دو اکسل منتقل می‌شود. سوبارو قبلا هم از این مدل برای ثبت رکورد در جزیره من (Isle of Man TT course) و رقابت در مسیر صعودی جشنواره گوودوود استفاده کرده بود؛ ولی نسخه اخیر این خودرو به لطف یک کیت بدنه جدید با بال پشتی متغیر، هندلینگ بهتری دارد.

 ۵۰۰ نسخه از مدل جاده‌ای خودروی RA در سه ماه اول سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد که آپشن‌های رالی و تجهیزات کامل خودرویی که با آن ثبت رکورد شد، ندارند؛ ولی مدل جذاب‌تر و تقویت‌شده STI هستند که با پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژ تخت و چهار سیلندر، به همراه ۳۱۰ اسب بخار (۵ اسب بخار کمتر از مدل استاندارد) قدرت عرضه می‌شود. گیربکس این خودرو مجهز به تعویض‌کننده‌ی دنده کوتاه و نسبت تجدیدنظر شده برای دنده سه است. دمپرهای بیلستین و بهبود کنترل حرکت خودرو، باعث ارائه هندلینگ تیزتر می‌شوند؛ همچنین به لطف کاپوت و بال پشتی فیبر کربنی، وزن خودرو کاهش یافته است.

 

 

زومیت

کد خبر 77124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha