تصاویری از خروج آخرین خودروی استرالیایی از خط تولید

پرشین خودرو: هالدن، (Holden) شرکت خودروسازی استرالیایی که در بندر ملبورن، ویکتوریا قرار دارد در سال ۱۸۵۶ با قصد تجارت "زین" تاسیس شده و بعدها به سمت صنعت خودرو کشانده شد و در سال ۱۹۳۱ به شرکت آمریکایی جنرال موتورز پیوست.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت هالدن پس از مدتی نماینده جنرال موتورز در استرالیا شد و از طرفی مالک فرعی شرکت "جی‌ام دوو" در کره جنوبی به ‌شمار می‌آمد. در طول سال‌ها، هالدن مجموعه بزرگی از خودروها را تولید و از طرفی مدل‌های شرکت جنرال موتورز را وارد می‌کرد. اما حالا پس از 69 سال فعالیت در صنعت خودروسازی در امر تولید، آخرین محصول خود را تولید کرده است تا دیگر کشور استرالیا تولید کننده خودرو نباشد.
آخرین محصولی که از خط تولید هالدن بیرون آمد، خودروی VFII Commodore Redline بود که قطعا جایگاه ویژه‌ای در تاریخ استرالیا دارد، زیرا آخرین محصول بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی کشور استرالیا بود که پس از محصولات فورد و تویوتا از خط تولید کنار گذاشته می‌شود. در طول این سال‌ها، کمپانی خودروسازی هالدن موفق به فروش 7 میلیون و 687 هزار و 675 دستگاه خودروی مختلف شد تا در یک مراسم بزرگ با حضور کارکنان این شرکت، پس از 69 سال فعالیت در امر تولید خودرو شاهد توقف تولید محصولات این شرکت باشیم.
به گفته مارک برنارد مدیرعامل شرکت خودروسازی هالدن، تعطیلی کارخانه برای تعدادی از کارکنان بسیار سخت بوده است، اما 85 درصد از آنان در مشاغلی دیگر مشغول به کار شده‌اند و در تلاش هستیم تا مابقی کارکنان خود را در مراکز دیگر مشغول به کار کنیم. هرچند باوجود پایان تولید هالدن در استرالیا، این شرکت همچنان به استخدام حدود 1000 نفر از جمله تیم طراحی و مهندسی در این شرکت ادامه خواهد داد.

کد خبر 82936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha