مجوز شورای رقابت هیچ کس را راضی نکرد!

پرشین خودرو: مجوز افزایش قیمت خودروهای زیر 50 میلیون تومان در حالی امروز صادر شد که قطعه سازان و وزیر صنعت انتظار افزایش قیمت 10 تا 30 درصدی را داشتند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شورای رقابت صدور مجوز افزایش 5 تا 7 درصدی خودروهای ساخت داخل و زیر 50 میلیون تومان را رسانه ای کرد. مجوزی که هیچ یک از طرفین درگیر با این افزایش قیمت را خوشحال و راضی نکرد.

دسته اول مردم که نه فقط انتظار افزایش قیمت ندارند بلکه معتقدند که خودروهای داخلی با قیمت فعلی ارزشی بالاتر از کیفیت ارائه شده را ارائه می دهند.

قطعه سازان نیز که در هفته های گذشته و پس ازاعتراض های بی سر و صدا، در گفتگو با رسانه ها از نیاز مجموعه های قطعه سازی به افزایش 20 تا 30 درصدی برای سر پا ماندن و فعالیت در این بازار را مطرح کردند. حال بماند که وزیر صنعت نیز در مصاحبه های خود از افزایش قیمت 9 درصدی در قیمت گذاری خودروهای داخلی ابراز حمایت کرده بود.

شورای رقابت طبق روال معمول با صدور این مجوز نتوانست نظر هیچ یک از طرفین را جلب کند که بررسی چرایی این اتفاق در این مطلب نمی گنجد.

در میان این هیاهو البته واکنش مردم که تا حدودی نیز قابل حدث بود، راه اندازی کمپین نخریدن خودرو و اقدامات اعتراضی در فضای مجازی بود. قطعه سازان اما با صراحت، تولید با قیمت های فعلی و شرایط پیش آمده را به ضرر صنعت قطعه سازی اعلام کرده اند و یقینا از این مجوز افزایش قیمت ناراضی خواهند بود. مجوزی که با انتظار آنها اختلاف 10 تا 20 درصدی دارد.

کد خبر 97206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha