برای داخلی سازی قطعات مورد نیاز از قطعه سازان برنامه گرفتیم

پرشین خودرو: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: برای تولید قطعات مورد نیاز سایپا؛ از قطعه سازان ایرانی برنامه گرفتیم و به طور حتم در آینده نزدیک بخش اعظم قطعات مورد نیاز سایپا از داخل تامین می شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بی گمان آنتی ویروس تحریم های اقتصادی در صنعت و اقتصاد ایران بی نیاز شدن از واردات است و این مهم به دست نمی آید مگر با خودکفایی حداکثری و اجتناب از واردات بی رویه.

دور جدید تحریم های یک جانبه امریکا که البته به دلیل فشارهای این کشور، می تواند شرایط جهانی نیز به خود بگیرد کلید خورده است و شاید چندان دور نباشد بازگشت هر آنچه فکر می کردیم دیگر بر نخواهد گشت.

صنعت خودرو این بار در راس و سیبل تحریم ها در کنار صنعت نفت ایران قرار گرفته است. صنعتی که در 3 سال گذشته فرصت های بسیاری را از دست داد برای اینکه بتواند حجم نگرانی ها را کم کند.

خودکفایی در صنعت خودرو با این پیشنه ای که قطعه سازان ایرانی داشته و همچنین وجود تمام مواد مورد نیاز در داخل می تواند راه را برای کم کردن فشارهای خارجی بر خودروساز ایرانی کم کند اما این همه به یک برنامه ریزی مدون نیاز دارد.



سایپا

 

محسن جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که تفاوت رفتارش با کارگر، مدیر، شریک خارجی و حتی رسانه ها را در همان برخورد اول می توان درک کرد با تایید تغییر استراتژی سایپا از حرکت به سوی خودکفایی سخن می گوید.

وی در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو افزود: از زمان حضور بنده در سایپا، این مهم جزو استراتژی های پیش برنده بوده است که هر چیزی را که می توان در داخل تولید کرد بدون هیچ درنگی، داخلی سازی کنیم و این هیچ استثنایی ندارد.

جهرودی که از بدنه صنعت خودرو به پست مدیریت یکی از قطب های خودروسازی کشور رسیده است نگاه سایپا به تولید داخلی را بسیار عمیق دانست و افزود: ما موظفیم برای دستیابی به خودکفایی تلاش کنیم زیرا در کشور ما، هر وقت جریان فروش نفت به آسانی انجام گرفت، سیر ورود مواد و شرکت های خارجی از جمله خودرو افزایش یافت اما؛ هر وقت کشور در تنگنا قرار می گیرد، دیگر اثری از هیچ یک از ایشان نمی ماند و این یک نقطه ضعف است.

وی تصریح کرد: ما فقط با داخلی سازی می توانیم کشورمان را حفظ کنیم و سایپا این مهم را به خوبی درک کرده و شما از این بابت هر روز خبرهای خوبی از ما خواهید شنید.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان با ذکر یک مثال از داخلی سازی خاطرنشان کرد: سابق بر این 100 درصد دنده های گیربکس تیبا از خارج وارد می شد اما؛ امروز این رقم به 50 درصد کاهش پیدا کرده و بنده به شما قول می دهم به زودی 100 درصد نیاز دنده های گیربکس تیبا در داخل تامین شود.

کد خبر 98626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha