کد خبر 98646
۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
سقوط هفتگی سنگین قیمت نفت

پرشین خودرو: قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت اما تحت تاثیر افزایش صادرات نفت لیبی که نگرانی‌ها نسبت به محدودیت عرضه را برطرف کرد و همچنین تشدید اختلافات تجاری جهانی، ضرر چشمگیری را در هفته گذشته متحمل شد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه اوت با ۶۸ سنت یا یک درصد افزایش، در ۷۱.۰۱ دلار در هر بشکه بسته شد. قیمت نفت آمریکا روز پنج‌شنبه در ۷۰.۳۳ دلار بسته شده بود که پایین‌ترین قیمت از ۲۵ ژوئن بود. همچنین برای نخستین بار در بیش از دو هفته گذشته برای مدت کوتاهی به پایین ۷۰ دلار سقوط کرده بود. نفت آمریکا در هفته گذشته ۳.۸ درصد کاهش داشت.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر ۸۸ سنت یا ۱.۲ درصد افزایش یافت و در ۷۵.۳۳ دلار در هر بشکه بسته شد. نفت برنت روز چهارشنبه در ۷۳.۴۰ دلار بسته شده بود که پایین‌ترین قیمت از ۲۱ ژوئن بود. برنت در هفته گذشته ۲.۳ درصد سقوط کرد.

در این باره رابی فریز، تحلیلگر کالا در شرکت "اشنایدر الکتریک" به مارکت واچ گفت: قیمت برنت روز چهارشنبه تحت تاثیر نگرانی‌های تجاری، بهبود عرضه لیبی و احتمالا موضع ملایم‌تر آمریکا در قبال تحریم‌های نفتی ایران که روند صعودی قیمت‌ها را متوقف کرد، به میزان ۶.۹ درصد یا بیش از ۵ دلار سقوط کرده بود. ما همچنان درباره بازاری صحبت می‌کنیم که ظرفیت تولید شناور به شکل خطرناکی کم شده است. تا زمانی که تقاضا قوی بماند، در بخش عرضه فضای چندانی برای آرام کردن رشد قیمت‌ها وجود ندارد و به همین دلیل قیمت‌ها در پایان معاملات هفته اندکی تقویت شده و افزایش پیدا کردند.

شرکت ملی نفت لیبی هفته گذشته راه را برای بازگشت ۷۰۰ هزار بشکه در روز نفت به بازار جهانی هموار کرد. اما برخی از تحلیلگران به این موضوع اشاره کرده‌اند که عرضه بیشتر نفت از سوی لیبی ممکن است با اختلالات عرضه در کشورهای دیگر و احتمال افت صادرات ایران به دنبال معرفی مجدد تحریم‌های آمریکا جبران شود.

قیمت نفت

 


فعالان بازار همچنین نگران تشدید اختلافات تجاری میان چین و آمریکا هستند. همچنین واشنگتن احتمال این‌که با وجود اعمال مجدد تحریم‌ها، متحدانش بتواند نفت ایران را خریداری کنند، مطرح کرده است که چنین امری به معنای عرضه نفت بیشتر به بازار خواهد بود.

از سوی دیگر آمارهای جدید از سوی چین نشان داد واردات نفت این کشور به پایین‌ترین میزان از دسامبر سقوط کرده است. بنابر آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، چین دومین واردکننده بزرگ نفت آمریکا در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ بوده است، اما هنوز روی نفت آمریکا تعرفه‌ وضع نکرده است. بازارها همچنین منتظر دیدار میان روسای جمهور آمریکا و روسیه در روز دوشنبه هستند.
 

به گفته طارق زهیر، یکی از مدیران شرکت تایچه "کپیتال ادوایزرز"، یکی از موضوعات مهم، بحث قیمت‌های نفت و میزان افزایش تولیدی خواهد بود که روسیه می‌تواند به بازار عرضه کند. عربستان سعودی به همراه روسیه نفت بیشتری تولید می‌کنند و معافیت احتمالی از تحریم‌های آمریکا علیه نفت ایران، باعث خواهد شد محدودیت عرضه به بازار کمتر شود و این مسئله می‌تواند روند رشدی که در قیمت‌های معاملات کوتاه‌مدت مشاهده شده است را متوقف کند.


شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه در گزارشی اعلام کرد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته ثابت بود و در ۸۶۳ حلقه ایستاد. در حالی که هفته پیش از آن پنج حلقه افزایش داشت. این آمار که منعکس کننده روند تولید آمریکا در ماه‌های آینده است، مورد توجه بازار قرار دارد.

کد خبر 98646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha