صنعت خودرو طی سالیان گذشته فقط فرصت سوزی کرده است

پرشین خودرو: در سال هایی که صنعت خودرو و قطعه سازی کشور فرصت داشت و امکان انتقال تکنولوژی در داخل فراهم بود ،هیچ بهره برداری از این موقعیت صورت نگرفت و فقط فرصت سوزی شد.

رضا انصاری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکای فرانسوی پژو و سیتروئن هر چند قراردادهایی را در قالب جوینت ونچر با خودروسازان داخلی داشتند اما با تصمیمات اخیر و شرایط ایجاد شده دیگر امکان ادامه همکاری با ایران را نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: از اشکالات اساسی صنعت خودروسازی کشور طی سالیانی که این صنعت پشت سر گذاشته بی توجهی به توسعه دانش و کسب تکنولوژی در صنعت قطعه سازی بوده است.

انصاری گفت: متاسفانه در سال هایی که صنعت خودرو و قطعه سازی کشور فرصت داشت و امکان انتقال تکنولوژی در داخل فراهم بود ،هیچ بهره برداری از این موقعیت صورت نگرفت و تنها فرصت سوزی شد.


ارتقاء توانمندی های تکنولوژیکی باید اولویت اصلی صنعت خودرو شود

این عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: امروز در شرایط جدیدی که صنعت خودرو قرار گرفته است به نظر می رسد باید اولویت اصلی صنعت خودرو ارتقاء توانمندی های تکنولوژیکی در صنعت خودرو باشد به گونه ای که این صنعت صاحب تکنولوژی شود.

وی تاکید کرد: لازمه دستیابی به این هدف این است که تحقیق و توسعه جزء اولویت اصلی صنعت خودرو قرار گیرد البته برای فعال سازی حوزه تحقیق و توسعه باید کمک های لازم صورت گرفته و شرکتهای دانش و بنیان را حمایت کرد.

 

صنعت خودرو
 

علت آسیب هایی که از سوی شرکای فرانسوی به اقتصاد و صنعت خودرو کشور وارد شد

نماینده داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما در حال حاضر از پتانسیل های فن آورانه و همچنین توانمندی های بالا و تکنولوژیک بسیار خوبی برخوردار است و به نظر می رسد چنانچه خودروسازان اراده کرده و در حوزه کسب تکنولوژی حرکت کنند و در این مسیر بخش های تحقیق و توسعه را فعال کرده و از شرکت های دانش بنیانی که خارج از این صنعت هستند کمک بگیرند می توانند توانمندی قطعه سازی و تکنولوژیکی صنعت خودرو و قطعه سازی کشور را بالا برده و توسعه دهند.

انصاری خاطرنشان کرد: در صورت حرکت در این مسیر ، کشور ما می تواند ادعا کند که خودروساز شده است و دیگر تا این میزان وابسته به صنعت خودرو فرانسه نخواهد بود که هر بار شرکت های فرانسوی بیایند و خودروسازان ما را سرکار بگذارند و با فشار آمریکا ایران را ترک کنند و آسیب های زیادی را بر اقتصاد و صنعت خودرو ایران وارد کنند.

کد خبر 98857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha