با موتور جدید شاهین و P90 آشنا شوید + تصاویر موتور

خودروهای شاهین سایپا و P90 از خودروهایی است که با پیشرانه ME16 سایپا راهی بازار خواهند شد.

/خبرنگار: فرشید آصفی/ به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پس از مشکلاتی که در خصوص ضعف پیشرانه سایپا شاهین به وجود آمد و سایپا را به همکاری مشترک در حوزه موتور با گروه صنعتی ایران خودرو سوق داد، مگا موتور زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا دست به کار شد تا نیاز سایپا به یک پیشرانه قوی و اختصاصی را برطرف کند.

 

پیشرانه ME16



یکی از این پیشرانه‌ها که اطلاعات و دانش فنی آن به واسطه سال‌ها همکاری سایپا و سیتروئن در این شرکت وجود داشت، پیشرانه ME16 است.

 

ME16



در خصوص این پیشرانه باید گفت که بعد از ترک ایران توسط سیتروئن به واسطه تحریم‌ها، دانش فنی، نقشه و قالب‌های این پیشرانه تنها یادگاری حضور فرانسوی‌ها در سایپا کاشان بود و همین یادگاری موجب آغاز پروژه ساخت پیشرانه ME16 شد.در اصل تکنولوژی این پیشرانه فرانسوی است.

 

ME16



تولید این پیشرانه از یک سال پیش در مگاموتور آغاز شد که تقریبا با 80 درصد داخلی سازی و مطابق با استانداردهای سیتروئن تولید شده است.

 

ME16



نکته جالب این است که حتی در انتخاب سازندگان قطعات موتور نیز تلاش شده است از قطعه سازان طرف قرارداد با سیتروئن استفاده شود.

 

ME16



پیشرانه ME16 در خط تولید موتور L90 مگاموتور تولید می‌شود که یکی از بروزترین خطوط تولید موتور در منطقه غرب آسیا است.

 

ME16



پیشرانه ME16 سایپا یک موتور 16 سوپاپ 130 کیلوگرمی است که توان تولید 115 اسب بخار و گشتاور 147 نیوتن متری را برای خودرو فراهم می‌کند.

 

ME16



تولید این موتور به احتمال بسیار زیاد از دی و بهمن ماه سال جاری آغاز خواهد شد و در سال 1402 نیز انتظار می‌رود که خودروی شاهین با پیشرانه ME16 راهی بازار شود.
 

#فرشید_آصفی

کد خبر 139614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha