مدیر پروژه موتور ME۱۶ سایپا:

موتور ME۱۶ برای ۲ خودرو شاهین پلاس و P۹۰ عرضه می شود

ظرفیت مگاموتور برای تولید روزانه ۶۱۰ دستگاه موتور ME۱۶
کد خبر 142330
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
موتور ME۱۶ برای ۲ خودرو شاهین پلاس و P۹۰ عرضه می شود

موتور ME۱۶ سایپا یکی از جدیدترین پیشرانه های مگا موتور است که روز گذشته خط تولید آن در سایت جدید مگاموتور رونمایی شد، موتوری که به گفته مدیر پروژه ME۱۶ قابلیت تولید روزانه ۶۱۰ دستگاه آن در شرکت مگاموتور فراهم است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مشهدی مدیر پروژه موتور ME۱۶، گفت: این موتور قرار است بر روی شاهین دستی با گیربکس ۵ دنده و شاهین اتومات با گیربکس ۶ دنده و  محصول P۹۰ پارس خودرو نصب شود.

وی همچنین با توجه به هزینه نگهداری و مصرف سوخت خوب موتور ME۱۶ تاکید کرد: در کنار تولید موتور ME۱۶ در شرکت مگاموتور خط تولید گیربکس دستی نیز در شرکت مگاموتور آماده شده است که بهترین نوع گیربکس دستی ۵ دنده در کشور است.

مدیر پروژه موتور ME۱۶ همچنین در خصوص زمان تولید انبوه این موتور توضیح داد: زمانی که امکان عرضه دو محصول شاهین پلاس و P۹۰ به بازار فراهم شود موتور ME۱۶  نیز با امکان تولید مناسب و ظرفیتی در حدود ۶۱۰ دستگاه در ۳ شیفت کاری مهیا می شود.

مشهدی در ادامه در خصوص مصرف سوخت این موتور گفت: در تست های اولیه مصرف سوخت این موتور برای شاهین که خودرویی ۱۲۸۰ کیلویی است ۷ لیتر بوده البته کالیبراسیون آن نهایی نشده است.

به گفته وی، از مشخصات پیشرانه جدید ME۱۶ مگاموتور می توان به تکنولوژی پیشرفته تر آن نسبت به پیشرانه‌های قبلی در این شرکت و همچنین مصرف سوخت کمتر و توانایی شتاب دهی خوب آن اشاره کرد.

مشخصات موتور ME16 سایپا

به گزارش پرشین خودرو،  موتور ME۱۶  جدید مگاموتور با حجم دقیق ۱۵۸۷ سی سی و دارا بودن ۱۶ سوپاپ توانایی تولید ۱۰۸ تا ۱۱۵ اسب بخار قدرت و حدود ۱۴۸ تا ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

موتور جدید سایپا به نوعی براساس نسخه اصلی موتور EC۵ ساخته شده و به همین علت، گشتاور بیشتری نسبت به موتور TU۵ پلاس ایران خودرو تولید می‌کند.

موتور جدید ME۱۶ سایپا قرار است بر روی دو محصول جدید شاهین پلاس و P۹۰ (تندر ۹۰ ایرانی) نصب شود.

کد خبر 142330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha