استاندارد سازی جاده ترانزیتی آستارا - اردبیل در آینده نزدیک

پرشین خودرو: رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان از آغاز عملیات تعریض و استاندارد سازی جاده مواصلاتی بندر آستارا در غرب استان گیلان به استان اردبیل در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا،  ولی داداشی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در دیداری که با وزیر راه، مسکن و شهرسازی داشتم، دستور تعریض و استاندارد سازی جاده ترانزیتی آستارا – اردبیل از سوی وی صادر شد. امیدواریم بروکراسی اداری این پروژه هرچه سریعتر به انجام برسد و در آینده ای نه چندان دور شاهد کلنگ‌ زنی آغاز عملیات این پروژه بسیار مهم و استراتژیک برای شهرستان مرزی آستارا و همچنین استان همجوار باشیم.


وی خاطرنشان کرد: پیگیری می کنیم تا وزیر راه، مسکن و شهرسازی و تعدادی از مسئولان ارشد کشوری و استانی در مراسم کلنگ زنی این پروژه مهم حضور یابند.

 

استارا


 جاده آستارا – اردبیل در غرب استان گیلان به عنوان اصلی ترین راه دسترسی و ارتباطی استان های شمال کشور به استان های شمال غرب و غربی کشور محسوب می شود. این مسیر در حد فاصل آستارا تا تونل ونه بین حدود 40 کیلومتر است که در حوزه استان گیلان واقع شده است و به دلیل کوهستانی بودن و عدم تعریض، در روزهای مختلف سال درگیر ترافیک خودروهای سبک و سنگین می شود.

با توجه به فعالیت چندین ساله گمرک زمینی آستارا و بهره برداری از بندر چند منظوره، منطقه ویژه اقتصادی بندر و راه آهن بین المللی آستارا که ایران و به خصوص استان های غرب کشور را از طریق این شهرستان به کشورهای حوزه دریای خزر و اروپا متصل می کند، این جاده قدیمی حجم بالایی را هنگام تردد خودروهای سنگین متحمل می شود که علاوه بر ترافیک، خطرات بسیاری را در پی دارد.

کد خبر 103258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha