راهکار «ب ام و» برای خلاصی از تعرفه های دولت ترامپ

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی ب ام و برای جبران تعرفه‌‌ها و افزایش قیمت در بازار ایالات متحده آمریکا، تصمیم به افزایش تولید شاسی بلندهای خود در چین دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سخنگوی کمپانی خودروسازی "ب ام و" در رابطه با این موضوع اعلام کرد: شرکت خودروسازی "ب ام و" در هفته‌های آینده تصمیم خواهد گرفت که تولید خودروهای شاسی بلند خود را در کشور چین افزایش دهد یا خیر، زیرا جنگ تجاری چین و آمریکا و تعرفه‌های جدید آنان که بر روی کالاهای ارسالی از سوی هر دو شرکت اعمال می‌شود، باعث خواهد شد تا درآمد کمپانی خودروسازی "ب ام و" از تجارت میان ایالات متحده آمریکا و کشور چین حدود 344 میلیون دلار کاهش پیدا کند.

سخنگوی کمپانی خودروسازی "ب ام و" در صحبت‌های اخیر خود با خبرنگاران رویترز اعلام کرد: ما در هفته‌های آینده تصمیم میگیریم که تولید ماشین‌های شاسی بلند خود را در چین افزایش دهیم یا خیر و تصمیم خواهیم گرفت که کدام خودروی شاسی بلند را افزایش تولید دهیم، زیرا فروش شاسی بلند X3 به دلیل تصمیم این شرکت برای تولید در کشور چین افزایش پیدا کرده است و این موضوع می‌تواند وابستگی بازار چین به خودروهای ارسالی از مبدا ایالات متحده آمریکا را کاهش دهد.

 



حال چرا "ب ام و" تصمیم به انجام چنین کاری دارد؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. زیرا عموم محصولات شاسی بلند شرکت خودروسازی "ب ام و" در بزرگ‌ترین کارخانه تولید اتومبیل در جهان، یعنی "اسپارتانبورگ" ساخته می‌شود که موقعیت آن در ایالت کارولینای جنوبی بوده و محصولات آن به سراسر جهان ارسال می‌شود و حالا با اعمال تعرفه‌های جدید میان چین و آمریکا، محصولات "ب ام و" قربانی این جنگ تجاری خواهد شد.

در حال حاضر اعلام شده است که تولید خودروی شاسی بلند "ب ام و X3" در کارخانه اسپارتانبورگ متوقف شده و خط تولید آن به کارخانه Rosslyn واقع در آفریقای جنوبی و همچنین به کارخانه Shenyang واقع در کشور چین منتقل شده است تا امکان سرمایه گذاری عظیم 4.2 میلیارد دلاری "ب ام و" در کشور چین برای تولید محصولات بیشتر وجود داشته باشد.

کد خبر 105118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha