بازار خودرو در جدال شرکتها باز هم به استقبال افزایش قیمت رفت

پرشین خودرو: فروش خودروها از طریق برخی از طرح های خودروسازان و ایجاد شرکتهایی برای فروش اقساطی خودرو، موجب شده که حجم زیادی از تولیدات شرکتها از این کانال به بازار عرضه شده و فروش حواله به نرخ روز در بازار رونق گیرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بازار خودرو در روزهای اخیر متاثر از جو روانی افزایش قیمت خودرو به استقبال خواست خودروسازان رفته است و بازار خودرو پر گاز در جاده قیمت در حرکت است به طوری که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در صورتی که سازمان حمایت با افزایش حتی 50 تا 70 درصدی قیمت خودروها نیز موافقت کند اما شرکتها همچنان در عرضه به بازار محدودیت ایجاد کنند، روند کنونی رشد قیمت در بازار ادامه خواهد یافت و امکان افزایش بیش از پیش قیمت ها نیز در بازار وجود خواهد داشت.

این اوضاع در حالی است که به دلیل افت توان اقتصادی در جامعه، بازار خودرو با رکود خرید و فروش همراه است و با افزایش قیمت ها، شرکتها باید در انتظار افت بیش از این در فروش خودروها باشند.

با توجه به شرایط پیش رو و رشد قیمت خودرو طی روزهای اخیر رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به آخرین تغییرات قیمتی خودروها در بازار، اظهار داشت: بازار خودروهای داخلی طی یک هفته گذشته تاکنون با افزایش 4 تا 5 میلیونی مواجه شده است به طوری که در حال حاضر حاشیه بازار خودروهای زیر 30 میلیون تومان از 12تا 14 میلیون تومان، خودروهای 30 تا45 میلیون تومان از 21تا 35 میلیون تومان و خودروهای 45 تا 55 میلیون تومان از 43 تا 56 میلیون تومان رسیده است.

سعید موتمنی افزود: در این مدت قیمت پژو 405 از 51 میلیون به 54 میلیون و 800 هزارتومان، پژو پارس از 66 به 69 میلیون، پژو پارس TU5 از 76 به 79 میلیون ، پراید 111 از 35 به 37 میلیون و 500 و تیبا از 38 میلیون به 40 میلیون تومان در بازار رسیده است.


وی با اشاره به تاثیر جو کنونی بر رشد 10 تا 15 میلیونی قیمت خودروهای مونتاژی در بازار گفت: عوامل مختلفی چون تداوم محدودیت عرضه خودرو از سوی شرکتها و از سویی طرح مشکلات و مطالبات و اعلام ورشکستگی قطعه سازان در رسانه ها، اثر روانی را در بازار خودرو گذاشته است به طوری که در جریان توقف معاملات در بازار، همچنان قیمت ها سیر صعودی دارد.

 



موتمنی گفت: امروز خودروسازان هستند که بازار را مدیریت می کنند و با کاهش عرضه تلاش می کنند قیمت ها در بازار بالا نگه دارند در حالی که اگر امروز 500 دستگاه پراید 111 را بخواهیم با پلاک روز و قیمت 38 میلیون تومان در بازار وجود دارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو همچنین علت رکود اصلی در بازار خرید و فروش خودرو را افت توان مالی متقاضیان واقعی عنوان کرد و گفت: عرضه کم و از سویی پیش بینی برخی از کارشناسان بازار مبنی افزایش 50 تا 100 درصدی قیمت خودرو ، در جو کنونی بازار خودرو تاثیر گذاشته و موجب بلاتکلیفی و رکود در بازار شده است.

موتمنی افزود: در صورتی سازمان حمایت با افزایش 50 تا 70 درصدی قیمت خودروسازان موافقت کند اما شرکتها همچنان در عرضه به بازار محدودیت ایجاد کند ، روند کنونی قیمت در بازار ادامه خواهد یافت و نه تنها قیمت ها افت نخواهد کرد بلکه امکان افزایش بیش از این را در بازار شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به رشد 2 تا 3 برابری قیمت تمامی کالاها و رشد هزینه شرکتها افزایش قیمت خودرو را انتظار به حق خودروسازان دانست و گفت: خودروسازان در وضعیت موجود حق دارند که قیمت ها را افزایش دهند اما باید همزمان بازار را مدیریت کنند و با عرضه مناسب ، مانع از ایجاد حاشیه قیمت در بازار شوند.

موتمنی تاکید کرد: کسی منکر افزایش قیمت خودرو نیست اما باید همزمان با افزایش قیمت ،متناسب با نیاز بازارعرضه صورت گیرد و شرکتها دست از توزیع قطره چکانی بردارند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در پایان به انحصار در فروش خودروسازان اشاره کرد و گفت: فروش خودروها از طریق طرح هایی چون اتو خدمات و ایجاد شرکتهایی برای فروش اقساطی خودرو موجب شده که حجم زیادی از تولیدات شرکتها از این کانال به بازارعرضه شده و فروش حواله به نرخ روز در بازار رونق گیرد .

کد خبر 105177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha