پرونده فراخوان هیوندای و کیا زیر نظر دادستان های امریکا

پرشین خودرو: دادستان‌های ایالات متحده آمریکا برای رسیدگی صحیح دو شرکت خودروسازی هیوندای و کیا به محصولات معیوب خود، پرونده فراخوان این دو شرکت را زیر نظر دارند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شاید اطلاع داشته باشید که شرکت خودروسازی هیوندای و همچنین شریک اصلی این شرکت در بازارهای جهانی یعنی کیا، در سال های 2015 میلادی و 2017 میلادی فراخوان های بزرگی برای محصولات خود صادر کردند تا به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

 

فراخوان


براساس این گزارش، مرحله اول این فراخوان ها در سال 2015 میلادی برای حدود 470 هزار دستگاه بوده و همچنین با فراخوان دوم در سال 2017 میلادی، مجموع فراخوان هیوندای و کیا به عدد قابل توجه 1.7 میلیون دستگاه رسیده است که دلیل آن نقص فنی پیشرانه محرک اتومبیل و خاموش شدن آن در برخی مواقع گزارش شده است که در صورت بروز این مشکل، تمامی سیستم های اتومبیل از جمله سیستم های هیدرولیکی فرمان، سیستم کمکی ترمز به دلیل عدم تولید خلاء مورد نیاز برای بوستر و ... از کار افتاده و موجب بروز مشکلات و در بدترین حالت ممکن باعث بروز تصادف برای رانندگان می شود.

 

فراخوان



حال با توجه به گزارش اخیر رسانه های بین المللی، "دادگاه ناحیه ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک" تحت عنوان SDNY وارد عمل شده و دادستان های خود را به همکاری با موسسه ایمنی NHTSA آمریکا موظف کرده است تا فراخوان شرکت خودروسازی هیوندای و کیا را زیر نظر داشته باشند و در صورت کم کاری و تاخیر در رسیدگی به مشکلات، جریمه های سنگینی برای این دو خودروساز کره ای برای ادامه همکاری خود در ایالات متحده آمریکا در نظر بگیرند.

 

فراخوان


هرچند موسسه ایمنی NHTSA آمریکا نیز فراخوان بزرگ هیوندای و کیا را تحت بررسی قرار می دهد تا محصولات قرار گرفته در لیست فراخوان هیوندای و کیا به طور کامل رفع مشکل شوند که در این خصوص می توان به محصولاتی همچون "هیوندای سانتافه"، "هیوندای سوناتا"، "کیا سورنتو"، "کیا اسپورتیج" و در نهایت به خودروی "کیا اپتیما" اشاره داشت.

 

فراخوان

کد خبر 105921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha